Begreppet tillit

"Tillit
Det att en person litar på en annan "

Jag förstår mig inte på folk. De säger att man ska lita på dem som om det vore den enklaste sak. Sen får jag höra att de snackat skit bakom ryggen på mig... Hur, säg mig exakt HUR, ska jag kunna lita på dem? Hur ska jag kunna lita på folk, totala främlingar, om inte ens de som jag ser som mina närmaste, kan visa att jag kan lita på dem?
Jag inte blind. Jag är inte döv även om min hörsel inte är den bästa. Jag ser och hör vad som sägs, oavsett om det slängs direkt i mitt ansikte eller viskas bakom min rygg. Jag väljer att ignorera det mesta, men det här är fan inget jag tänker stå ut med i det långa loppet. Jag är så helvetes jävla less på dessa människor.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men fy :( sånt ska man inte behöva stå ut med! Tycker det är tråkigt att det är så vanligt idag:/ Finns ju överallt..

2010-11-15 @ 22:14:46
URL: http://emmanyyberg.blogg.se/
Postat av: M

Ja.. Kanske därför jag trivs bättre här ute på landsbygden, mycket lugnare och schyssta människor som har viktigare saker för sig än sånt här..

2010-11-16 @ 09:18:08
URL: http://heavenlypsycho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0