Skabbräv

Idag har jag då pluggat lite grann och varit i stallet.
Satt först och fikade med Ingela varpå vi stack iväg och red. På åkrarna såg vi ett rådjur och på kalhygget såg vi en skabb-räv. Stackarn hade inge svans kvar, bara svansroten ._.
Red nedre, förbi kyrkan och hemöver. Gick bra, Xet är ännu inte så desperat efter gräs. Han tar dock chansen när han kan, speciellt vid diken som han sedan håller på att ramla ner i...
På hemvägen halkade han i nerförsbacken vid ridskolan och ramlade ner på knäna, men han kom upp direkt igen. Inga sår eller nått, han blev inte ens öm. Ibland ska man vara tacksam för regnet; marken brukar vara stenhård på det stället annars, men idag var det mjukt. :)

Jag är sjuk också. Näsan rinner, har ont i hals och huvud och mina ögon svider oavsett vad jag gör. Så nu ska jag gå och lägga mig och sova en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0