Midsommar

Ja som vanligt så firade jag midsommar väldigt lugnt :)
På förmiddagen åkte jag till stallet. Exemplar och jag kravlade oss uppför berget och svängde av så vi kom till bergskanten. Först hittade jag inte riktigt eftersom det inte ser likadant ut där på sommaren som på vintern... Så vi klättrade upp och ner över stock och sten (bokstavligen talat) innan jag gav upp. Då styrde jag ut Xet på stigen och släppte ut tyglarna och nog fan hittade han vägen alltid! xD Vi kom fram till stället där man kan se ut över hela dalgången och se från Silje bort till innerstan :)


Travet, innerstan och Södra Berget :)


Xet på berget

Mary Lou och jag red ut och bara busade. Hon var så trött att hon knappt ville gå ut ur boxen, hon har sovit ute senaste veckan. Men när vi väl kom ut tyckte hon det var roligt även om det märktes att hon inte hade sådär jättemycket energi. Vi gick ner i ån och gick runt lite där. På vägen tillbaka så galopperade vi i vattnet. Vad varken Mary eller jag tänkte på var att på ett ställe blev det lite djupare... Så det blev ett rejält ploffs och sen var jag så lagomt dränkt x) Hon "tappade benen" som vi brukar säga och då blev det som en liten flodvåg över oss xD Vi red vidare upp mot ridskolan och tillbaka. Galopperade och lät Mary bestämma takten. Hon var jätteduktig för hon lyssnade sjukt bra på vikthjälperna! Jag tog inte i tyglarna en ända gång den turen o_o

Sedan åkte jag hem. Dagens mat bestog av grillad fläskfile, klyftpotatis, sallad, baguetter, jordgubbar osv. Vi är inte sådär jättesvenska när det kommer till midsommar :P Rå fisk är inte min grej x)

Idag blir det till att rida Exemplar. Jag ska nog åka och ta in honom så får han stå och sova en stund så åker jag tillbaka sen.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0