"Hur tror du det skulle se ut om alla körde som dig?"

Idag körde jag upp för körkortet ^^
Åkte upp till vägverket eller vad det nu heter idag. Kom en kille därifrån och vi åkte iväg och körde osv. Sista grejen så passerade jag en fyrvägskorsning där det är högerregeln. Det kom en bil men jag tänkte jag hinner och körde (jag hade stor marginal och hann utan problem). MEN sen kom jag på "SATAN! HAN SKULLE FÖRST!" och insåg att där rök kortet. Så kommer vi tillbaka och så frågar han "Hur tror du det skulle se ut om alla körde som dig?"
Så jag svarade "vet inte" (standardsvaret på såna frågor) och tänkte "SHIT. FAN. HELVETE. Nu har jag gjort något stort jävla fel, det är säkert den där jävla korsningen!". Sen säger karln "Det skulle vara bra mycket mindre trafikolyckor.". Jag ungefär Ô_Ô  
Sen sa han "Skitbra. Det där var det bästa förarprovet jag haft på länge. Du kör som om du redan har körkort." Jag ungefär Ô_Ô  "......TACK *hollywoodsmile*"

Så nu har jag körkort :D Först ringde jag far och mor. Pappa blev så glad att han faktiskt grät lite <3 Sen sa han att det var bara och komma till jobbet så fick jag låna bilen ^_^ Så jag sprang runt på stan och letade efter en väst (vilket jag hittade, tack o lov!) och sen bar det av till pappas jobb med buss.
När jag var där så tog jag och ringde Josse och frågade vad hon gjorde. Hon var på väg ut på lotten så jag frågade ifall hon skulle göra något speciellt vilket hon inte skulle.
"Ska vi ut och åka?" frågade jag då.
"Åka?"
"Ja, åka bil!"
"Vadå, har du tagit körkort?!"
"JA!" :D
Så då åkte jag ut och hämtade upp henne och Naja (hunden). Vi åkte först och överraskade Farmor och Farfar som blev väldigt förvånade eftersom de inte ens såg att det var jag som körde först xD Farfar var naturligtvis tvungen att berätta för alla sina grannar :P Därefter åkte vi till Josses syrra som bor en bit bort och därefter till Hamnstugan och tog oss en glass :) Sedan passade vi på att ringa Maria.
"Hej! Vad gör du?"
"Ser på tv. Du då?" (Josse fick ringa :P)
"Nä, sitter i bilen."
"Jaha. Vart är du på väg då?"
"Nä, åker runt lite bara. Du ska inte ut till stugan idag?"
"Njaäe, pappa har inte bestämt sig."
"Nähä. Okej."
Hon fattade ingenting som vanligt xD Så vi bestämde oss för att åka och våldgästa henne. Hennes bror såg mycket förvånad ut när han öppnade dörren (jag har inte ens träffat honom förut ô_o) och sen fick Maria följa med på en tur. Vi åkte hem till mig, hämtade skivor, åkte till Birsta en snabb och sedan åkte Maria med sin mor till stugan och jag lämnade av Josse. Sedan åkte jag och hämtade pappa på jobbet och åkte hem.
Som avslutning på dagen åkte jag till stallet och pysslade lite. Helt perfekt dag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0