Fullspäckad helg

Jösses, den här helgen har jag haft fullt upp! I fredags var det förberedelser inför Midsummer Western Games. På lördagen tävlade jag och Mary Lou i Western Horsemanship Y/C och Reining Y/C. På söndagen tävlade i Western Riding Y/C. Reiningen är nog ingenting för oss, jag tyckte det gick dåligt xD Våra spinnar blev skit, hon kan dock bättre på dem. Men Mary är nog en mer performance häst ^^ I horsemanshipen var vi ensamma i klassen men fick ändå poäng osv, och vilka poäng sen! På utförande fick vi 8/10 och helhet 8/10! Jag är så sjukt nöjd med oss :) På kommentarerna stod det att jag hade bra sits och blick men ryggade lite långt. Det stog tydligen 4 steg, men jag läste 4 meter xD I Ridingen kom vi 2a :D Hade vi kunnat galoppombyten hade vi tagit den klassen, i övrigt gick det super ^^ Så nu vet jag vad vi ska träna ;P Mary skötte sig grymt bra hela helgen, hon var helt lugn och brydde sig inte alls vad alla andra hästar hade för sig :)

Igår kväll efter tävlingarna åkte jag och Julia och hämtade upp Josse vartefter vi åkte till Maria. Jörgen var också där, trevligt att träffa honom. Han var godkänd :) Vi fick en guidad tur runt området och fick träffa Marias farmor och farfar. De var trevliga ^^

Idag började jag dagen med att åka till stallet och jaga hästar. Manne och Herkules sprang och hetsade varann över tråden mellan hagarna och fäktade med frambenen, så till slut gick den av. Jag såg att Manne var i stohagen helt plötsligt och sen gick Guyen och Belle in också. Fick ringa efter hjälp och sedan jagade vi hästar i en halvtimme x) Men Belle gick att få fast snabbt, sedan Guyen och till sist Manne, som kutat efter Albi som en jävla illbatting. Stackarn var störtkär och blev helt förkrossad när han fick gå till en jordhage xD

Resten av dagen har spenderats med Josse och Naja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0