Delvis besviken, delvis glad

Efter en hel helg full av aktiviteter var det nu tillbaka till vardagen. I lördags hade vi städdag hela dagen och på kvällen hjälpte jag Jossan att förbereda inför tävlingarna. På söndagen spenderade vi halva dagen ute på tävlingarna, sen red jag och därefter var det halvlugnt.
Denna dag började med en föreläsning av Henrik Belfrage som var väldigt intressant. Därefter snyltade vi hamburgare från ekonomarna och därefter gick vi språkare iväg för att ha var lilla språkdag. Vi spelade kubb och fikade. Efter det drog vi "kineser" iväg till kinesiskan för att se på film och se vilka det blir som kommer läsa med oss nästa år. Det var en kille och två tjejer, verkade jätteschyssta :) Sedan var det även två andra som jag personligen hoppas inte läser vidare nästa år. Har gått med dem förr och är inte sådär jätteimponerad av dem om man säger så...

Iväg till hästen och red. Tränade trav, galopp och styrning, lite basic. Det gick jättefint, kan sitta ner hur lätt som helst i traven fastän jag rider barbacka just nu. Xet gör också jättefina galoppfattningar självmant :D Dock önskar jag att han kunde gå på i lite mer fart så han slipper tappa bakbenen hela tiden, men han orkar väl inte antar jag. Gammel-hästen min <3 Men än är det krut i han :)

Har nu efter besök av svåger och systerson suttit med körteori. Gjort två repitionsfaser som jag klarade. Det blev ett uppehåll med körteorin när vi fick mycket i skolan, men nu har jag kommit igång igen :)

Men jag känner mig ändå lite kluven. På fredag var det tänkt att jag skulle åka till Axevalla och spendera helgen med att titta på Cow and Ranch Nationals. Men nu när jag satt och kollade runt såg jag att tävlingen blivit inställd... Fy fan vad besviken jag är! Jag hade sätt fram emot så jävla mycket att få se cutting och working cowhorse hästar på riktigt :(
Men antar att jag får se det från den ljusa sidan; nu kan jag vara med på skolavslutningen iaf. Det kommer väl fler tävlingar antar jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0