Mycket vandrande.

Jag har kommit fram till att vi vandrat en hel del på jobbet. Min rygg vill helst ge vika och mina fötter vill helst inte röra sig xD Idag var det också stekande hett. Jag hade dock t-shirt och solskyddskräm idag så det blev inte så hemsk med brännan. Däremot var det jävligt svettigt... Fy.

Efter jobbet och middagen åkte jag till stallet. Pratade med Ingela om en tjej som ska få pyssla och rida Xet 1-2 dagar i veckan nu medan ridskoleponnyerna är hos oss. Från början var det så att hon skulle få "ta över" en ridskoleponny som nån tjej inte klarade av. Dock så flyttade tjejen ponnyn till ett stall där det tydligen fanns någon hon kunde rida med och då ordnade det sig. Men då blev ju den här tjejen utan häst, så hennes mamma ringde och undrade ifall vi hade någon häst som hon kunde pyssla och så med iaf. Så nu när jag jobbar gör det mig inget, då får han mer uppmärksamhet :) Hon verkar vara rätt hyffsad också, hade tydligen själv kommit på ganska snart att Xet inte är en häst man kan dra ihop utan att han går bättre på långa tyglar ^^ Det var faktiskt en av de saker jag var mest oroad över. Han hade en fodervärd för flera år sen som tog alldeles för mycket i munnen på honom och tryckte ihop honom vilket han inte gillade... Får hoppas på att det blir bra :)

Nu ska jag krypa till kojs och kanske se på lite tv. Får se hur det blir. Imorrn är det fredag och sedan är det helg :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0