Lyckad stalltävling

Ja igår hade vi då våran stalltävling. Vi hade först en westernbana, sedan en stafett, barrel race och slutligen gymkhana. Vi var två lag;
Lag 1:
Emmy på Guyen
Josefin på Nils
Jeanette på Manne
Julia på Kontiki
Jag på Exemplar

Lag 2:
Linnea&Erika på Alice
Jossan på Herkules
Emelie på Astra
Amanda på Belfast

Westernbanan bestog av ett L som man skulle backa igenom, tre upphöjda bommar, tre konor där man skulle skritta, trava och göra en volt. Efter det skulle man runda sista konen och rejsa tillbaka. Stafetten bestod av ett antal konor man skulle ta sig igenom och tillbaka med stafettpinnen (=ridspöt) till nästa. På barrelrace hade vi en tunna som man skulle rida upp, lägga en volt runt och sen snabbt ner tillbaka. På gymkhanan var det först konor, sedan skulle man hoppa av och balansera på en upphöjd bom medan man hade hästen gåendes bredvid. Därefter fick man dyka ner i en burk med vatten och ta en tugga av ett äpple och sedan ner i mjöl för att hitta en sockerbit. SEdan var det bara å ta hästen och springa ner!
Exemplar skötte sig jättebra ^^ Han tyckte verkligen det var skitkul! Jag vände på honom så han stog med rumpan mot de hästar som sprang banan och vände honom inte förrns det var en kvar innan oss. Det märks att han älskar sånahär tävlingar, när han såg hästen innan runda sista konan eller tunnan så spände han upp sig och bara väntade på att jag skulle luta mig framåt och sträcka fram händerna. Han for iväg som skjuten ur en kanon! Vi höll på att missa konorna och trampade på två för han blev så uppspelt att det inte gick å styra xD Men det var sjukt bra när vi skulle rejsa ner tillbaka till mållinjen för då gick det fort ^^
Alla verkade tycka det var kul och jag tror aldrig jag sätt så mycket folk i stallet! Förutom 9 hästar med ryttare så var det 10-15 till där bara för å kolla! Det var verkligen roligt :) Efter tävlingarna red vi ut en sväng runt ridskolan, allihop. Hästarna blev uppspelta speciellt när vi hoppade lite i dungen och rejsade uppför backen vid paddockarna xD

Senare så grillade Josefin, Amanda, jag, Emmy, Jossan, Linnea och Julia :) Efter mycket om och men, panik och "inbrott" så var det gott med mat :) Efter mycket snack så spelade en del av oss kubb och därefter åkte några av oss till en sjö i närheten. På kvällen sov jag, Emmy, Linnea, Julia och Cissi över i stallet. Vi la oss först uppe på loftet men efter ett tag så hörde vi ett inte så trevligt läte...
"Vad var det?!"
"En fågel."
"Är du säker?"
"DET VAR EN FÅGEL...!"

Några minuter senare hörde vi det igen, närmare.
"Det var en FÅGEL." försökte jag intala alla.
Efter ytterligare en stund så såg Emmy en råtta uppe på träbalken precis ovanför oss. Då väckte vi Linnea och släpade oss ner till sadelkammaren där vi sov istället. Eller ja, iallafall när Nils inte gnäggade...
Men det var sjukt roligt och måste göras om :D

Nu ska jag gå och ta hand om min onda tå som jag lyckades slå sönder i en skrivbords-hängar-grej förut...

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0