Långväga besökare från Venezuela :D

Idag har jag spenderat dagen med att visa mina långväga besökare från Venezuela runt i staden :D Vi träffades först på busstationen där vi också mötte upp Josse. Därefter gick vi en sväng runt stan, visade lite shopping-gata och skolan. Därefter gick vi och hämtade bilen. Vi alla uppskattade ac'n väldigt mycket eftersom det var +35C ute och kvavt eftersom luftfuktigheten legat på ca 90% hela dagen... Därefter åkte vi upp på Södra Berget och kollade på utsikten. Vi pekade ut lite olika delar av staden och de blev lite chockade när de fick veta att den gigantiska byggnaden mitt ute i ingenting var sjukhuset xD Jag fick förklara att det inte var så långt som det såg ut xD Därefter drog vi ut till Birsta och gick runt ett tag för att sedan äta köttbulle-tallrik på IKEA :) Sedan drog vi hem till mig så de fick se ett typiskt svenskt hus och därefter stallet varpå vi drog ut på ön. Vi hälsade på Josses mamma, hennes nya karl och vovven ute på kolonilotten där det blev fika. Efter det drog vi vidare till Maria och Jörgen i Marias stuga. Där blev en rundvisning, sitta på klipper vid havet och sedan en sväng till stranden. Jag och Josse tyckte vattnet var svalt och jätteskönt, Luisana och Gabriela tyckte det var jättekallt! xD

När jag skjussat hem alla efteråt så drog jag till stallet på en gång. Klockan var redan halv 7 när jag kom dit och därför kände jag inte för att rida båda hästarna. Eftersom Mary hade dragit till skogs med de andra hästarna så tog jag in och red Exemplar som ändå var nere. Vi tog en sväng förbi ängarna vid vägen, kliniken, runt travet, över lågstadieskolan och tillbaka. På hemvägen galopperade vi på småängarna vid vägen och det var så sjukt härligt! Första två så tog vi det i ett vanligt arbetstempo, men på tredje blev det race-fart :) Xet tyckte det var skitkul och likså jag :)

Får se ifall de hör av sig från sjukhuset imorrn också. Jag har anmält mig som blodgivare vilket jag velat göra sen många år tillbaka. Men jag har för det första varit för ung och för det andra har jag vägt för lite. Men nu kan det kanske gå om jag har tur, för det står nämligen; "Om du är mellan 18 och 60 år, frisk och väger minst 50 kilo är chansen stor att du kan bli blodgivare (är du kortväxt räcker ibland inte den vikten)." Så beroende på vad de menar med KORTVÄXT *hosthost* så kanske jag får :) Visserligen får jag inte ha några diverse sjukdomar och måste ha 125g/L i blodvärde också, men det tror jag inte ska vara några problem :)

Nu ska jag krypa till kojs för imorrn blir det till att börja jobba 07.30. Yay, en halvtimmes sovmorgon första dagen x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0