Jobbets första dag avklarad.

Ja, imorse åkte jag in till utemiljö kontoret för att påbörja min tre veckors jobbperiod. Vi hade samling och sen spenderade vi dagen med att rensa ogräs :) Det var väldigt varmt fram till ca 13.00-14.00, sen blev det molnigt och svalare. Min grupp är bra, det är folk som jobbar och alla är schyssta. Bland annat så jobbar jag med Viktor som jag gick i samma klass med i 3an-6an. Imorgon ska jag, Viktor och en kille som jag inte lärde mig namnet på vara i en lekpark ca 10minuter härifrån. Dessutom ska vi vara här i området framöver :D Det är asbra, jag funderar på att dra till hästarna direkt efter jobbet imorrn :)

Jag har drömt att jag kom till jobbet och fick veta att en i gruppen inte skulle komma. Så arbetsledaren frågade ifall det var någon som hade en kompis som behövde ett jobb och då svarade jag och därmed fick Josse jobb.
När vi precis slutat för dagen idag ringde mamma och berättade att min moster hade ett jobb på gång. Dock jobbar jag ju redan, men vi kom å tänka på Josse så de fick hennes nummer. Och nu har hon också jobb :D Det roliga (eller kanske läskiga?) är att jag ända sedan jag fick veta att jag fått det här jobbet, har drömt den där drömmen flera gånger!

Nu ska jag strax äta och sedan ge mig av till Exemplar. Han står säkert och är jättehungrig och vill komma in efter att ha varit ute hela natten och dagen han med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0