Helg ^^

Det är riktigt skönt med helg även om vi inte gjorde direkt mycket i fredags... Måste säga att vi kände oss som äkta kommunalare: fyra personer och två skrapor :) Effektivitet? x)

Igår var jag med mor, far och mormor och hälsade på min moster och morbror i deras stuga. Morbror hade byggt en gigantisk flotte med motor och soldäck! Jösses, han bygger saker hela tiden! Sen sist jag var där (vilket visserligen var ganska länge sen) har han hunnit bygga ut stugan, bygga ny veranda, ett nytt dass och den där gigantiska flotten som var större än själva verandan. Morbror är en äkta arbetsmyra :)

Efter det så åkte jag till stallet. Emmy, Julia som har ridskolehäst och jag red upp till en sjö och badade med hästarna. Dock var det bara Julias ponny som verkligen badade, Guyen och Mary var badkrukor... Dessutom fick Mary nå dampryck på vägen hem och hoppade, stegrade och slängde sig hit och dit. Först blev jag arg men efter en minut kom jag på att det har ingen som helst positiv effekt på Mary så det var bara å sitta där och försöka vara så still som möjligt. Men flera gånger, även om jag satt blixtstilla och inte rörde varken tyglarana eller skänklarna, så for hon i luften, stegrade osv. Till slut blev jag så jävla less så jag hoppade av för en stund när jag fått henne att stanna. Efter några meter blev jag lat och då kom idérikedomen; jag gjorde en tillfällig tie-down med hjälp av ett grimskaft. På så vis kunde hon inte stegra eller göra några idiotiska hopp mer än några små studsar vilket inte gjorde mig någonting :) Så resten av turen hem gick rätt bra ^^ ´Men när vi kom nerför en backe där det finns några hus blev det mindre trevligt igen. På vägen upp hade jag spanat in en Dodge Dart och en Cheva Malibu på en gård vid vägen. Nu stog samma Cheva i diket och på vägen låg en massa blodiga pappersdukar...
Men vi tog oss hem helskinnade på rekordtid, 1timme och en kvart :)

Idag har jag inte gjort nästan någonting. Jag låg och solade lite grann för att få bort min fulbränna (halva ryggen och magen är kritvita medan benen är beige och armarna riktigt bruna x) ) och sedan åkte jag till stallet för att ta in Exemplar så han får sova en stund. Ska upp dit igen om en stund och rida lite lugnt. Han verkar ha varit lite förkyld eftersom han haft en massa guldsnor i ena näsborren i flera dagar, men nu ser det ut att ha lugnat sig :)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0