Summering 2010

Året har gått sjukt fort, jag hann inte med riktigt... Men jag räknar åren lite annorlunda jämfört med resten av världen, för för mig känns det som ett nytt år när man slutar skolan. Skulle mycket hellre räkna det på det viset.. Jag kommer inte ihåg nånting från 2an ärligt talat.
Sommaren var helt underbar, en hästsommar utan dess like! Gusturleden och vår lilla tävling i stallet är bara några höjdpunkter! Jobbet i år var faktiskt roligt även fast vi blev levande stekta då det var skinande sol och +30 i skuggan ungefär 13 av 15 dagar. Jag och Julia klarade körkorten och drog iväg på en underbar roadtrip i de norrländska landskapen! Jag hade två kompisar från Venezuela som kom och hälsade på :D Jag genomförde min första riktigt lyckade kidnappning och gjorde "inbrott" på ett ställe...
Under hösten är väl det mesta jag kommer ihåg träningarna för Regina som gett väldigt mycket! Praktiken hos henne och Lasse är nog det jag kommer ihåg mest, känns som att jag var där så länge, men ändå för kort.. Lärde mig massor, fick rida en massa underbara hästar av alla typer och personligheter och lärde känna grymt trevliga människor!
Vintern har det varit mest snö, snö och snö. Jag har nog aldrig skottat så mycket snö som i år, förmodligen pga att pappa bröt handleden. Så jag fick passa på och lära mig köra snöslunga också. Jag har också kört fast med bilen två gånger men lyckats ta mig lös båda gångerna. Hästarna har jag galopperat i djupsnö med och tränat och haft roligt med! Skulle summera 2010 som ett riktigt roligt år, trots en hel del bråk, drama och onödigt tjafs.
Därför så har jag nog kommit fram till tre nyårslöften:
  1. Jag ska inte slösa tid på personer som inte är värda det
  2. Jag ska aldrig bli en teoretisk besserwisser
  3. Jag ska försöka lära mig så mycket som möjligt med och om hästarna.

Gott nytt år! Happy new year!
Ein glückliches neues Jahr! 祝你新年快乐!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0