Snö

Ja nu har snön ökat i mängd. Jag lyckades ta mig till stallet men det var lite spännande ett tag. Jag visste att bilarna framför mig var ca 2-3 lyktstolpar fram. Dock så såg jag dem inte x) Spännande blev det också när jag kom över krönet på backen till stallet; där ska det finnas en väg men någon sådan såg jag inte. Så det blev till att gissa sig fram :]

Blev ingen ridning idag, pysslade bara med hästarna. På vägen upp när jag tog in dem så fick jag blunda, hålla mig i grimman och låta hästarna gå, jag såg ändå ingenting. De är så snälla, visar vägen :)
När jag åkte hem så tog jag mig ända till hörnet av vår tomt, där jag var tvungen att stanna för att se så det inte kom några bilar. Sedan försökte jag masa mig iväg runt hörnet och uppför backen, men bilen åkte ur de upplogade spåren och i djupsnön, så då slirade jag fast. Fick backa nerför backen och ta sats. Jag gasade som om jag skulle köra 70, men istället gick det ca 30. Men jag lyckades ta mig in i garaget :)

Nu njuter jag av att få sitta inne och lyssna på Rolling Stones och Aerosmith. Blir till att ge sig ut en vända till sen innan jag får stanna inne helt för idag. Men ska man ha mat och maten inte finns i huset så är det bara att välja. Tror jag ska gå och tjata lite så man får maten idag...

Ha de!


 Vår kära oplogade väg. Om de inte kommer och plogar snart så kan det bli riktigt spännande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0