Lu yao zhi ma li, ri jiu jian ren xin


路遥知马力, 日久见人心


Över en lång tid lär du dig din hästs styrka, eller med andra ord;
medan tiden går avslöjas allas inre.



Den här dagen har inte riktigt gått som jag velat, men det har varit två som vänt allt och fått mig att skratta. Bara nu för en stund sen fick jag ett sms från en person som jag önskar jag hade träffat tidigare i mitt liv. Det är en människa som förstår problem, som kan hjälpa en och som kan få en att skratta igen. Någon som har humor och som aldrig försöker förminska någon annan utan snarare försöker få andra att känna sig värda mer än något annat. Den här personen fick mig att inse att dem ända som går att lita på är de man känner sig bekväm med från första stund, som det aldrig finns några tvivel med.

Idag var Exemplar och jag ute och red i djupsnön, den gick nästan ända upp till mina fötter. Xet tyckte det var så roligt att plumsa fram, han studsade som en studsboll i traven, körde ner mulen i snön medan han sprang och sen kastade han upp den i luften! Jag studsade också omkring och kunde inte sluta skratta! Vi galopperade massor och for omkring och det kändes som om vi var 5 år båda två :') Det finns inga vanliga människor och inte heller alla hästmänniskor, väldigt få ärligt talat, som kan förstå den känslan. Det går inte att beskriva med ord, det här bandet mellan min häst och mig. De som aldrig upplevt det kan aldrig förstå ens om de verkligen försöker. Hur mycket jag än försöker förklara så kommer ni aldrig förstå. Det kanske är därför jag inte bryr mig om jag tappar en människo-vän hit eller dit, för det kommer alltid nya. Men det kommer aldrig finnas en människa eller någon annan häst som kan ersätta Exemplar. Det kommer också komma och gå en massa hästar i mitt liv, men ingen kommer någonsin kunna ta en plats i mitt hjärta på samma sätt som Exemplar.


 In riding a horse, we borrow freedom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0