Sista dagen för i år

Började dagen med att skotta taket på altanen, huset och garaget... Jag var ganska slut och hade gärna gått och sovit några timmar, men drog istället iväg till stallet. När jag kom dit var det mockat, så jag behövde bara göra hökassar, mat och vattenhinkar. Därefter hämtade jag in Mary och gjorde iordning henne. Red runt ridskolan med Emmy & Guyen, Linnea & Alice. När de skrittar så sitter jag i jog på Mary och när de travar måste vi galoppera... Det är tur att Mary har cirka 10 växlar på galoppen, allt från så sakta att andra travar om oss till så snabb att vi utan problem kan ge andra försprång men ändå komma ikapp och springa ifrån. Turen gick bra, hon var väldigt pigg. Hon gjorde något utav en specialare vid backen hemma, en dubbel-mini-capriolé upp i tallgrenen som hänger ner... Lite härligt, stickande barr fastnade i mina byxor vid vaderna så varje gång jag skänklade stacks det. Tack Mary! x) På den plana rakan vid gräspaddocken ville hon galoppera i full fart så där blev det rätt mycket uppförsbacke-galopp. I övrigt gick det bra :) Xet fick vila idag.
Nu inväntar jag att Julia ska anlända. Tills dess tänkte jag nörda lite och lyssna på kära D'espairsray :)
Ha de!
Bild från i höstas, Mary och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0