Planering?

Upptäckte just att det var ett tag sen jag skrev.. Det har varit lite kaosartat till och från sista veckan så jag har legat lågt ett tag. John Buchan och jag är överrens;
Eng: "I believe that all wisdom consists in caring immensely for a few right things and not caring a straw about the rest."
Sv: "Jag tror att all vishet består av att bry sig väldigt mycket om några få saker och inte bry sig ett skit om resten."

Jag har sovit dåligt hela veckan vilket resulterat i huvudvärk ungefär från lunchtid och resten av dagen, varje dag x) Som den tänkare och drömmare jag är så finns det alldeles för mycket i huvvet just nu...
Julklappar, vart vi ska fira jul, hästarna, hur ska jag lägga upp ridningen den här veckan, vad har jag för läxor, vilka läxor är viktigare än de andra, har jag lagt över de dokumenten från ena datorn till den andra, har jag gjort de där bilderna jag skulle fixa, svarade jag på den där förfrågan, skulle jag äta hemma eller borta, har jag fått svar på de där grejerna, är allt fixat till julmys-fikat på guldtrofén, har jag kollat om det finns några jobb, jag vill ha ett jobb, jag är skyldig mig själv pengar, vart är de där böckerna som saknas i min samling som jag lånade ut, vem lånade jag ut dem till, jävlar stearinljusen rann ut i skrivaren, måste skotta snö, måste hjälpa pappa att flytta bilarna, måste tanka bilarna, önskar jag hade råd med egen bil, har jag kollat om det finns några jobb idag, om jag hade flera jobb skulle jag kunna ha råd med lägenhet, vart tog nycklarna vägen, sate skinkan är slut = ingen toast = ingen lunch, tog för tidig buss, glömde delar av gympa-utstyrseln, måste komma på en bra ursäkt, skulle göra läxan men blev tvungen att följa med någonstans, måste försöka flytta torktumlaren själv eftersom pappa brytit handleden och mamma har haft problem med armarna jämt, måste städa bilen, glömde kameran någonstans, hade vi den lektionen idag...?
Skulle uppskatta min hjärnas CPU-användning till ungefär 250%.

Red Betsan åt Linn idag. Det var blåsigt ute så hon var väldigt spänd och förmodligen även pga överskottsenergin. Vi red lilla Kvarsätt. Hon försökte kasta sig och komma undan fyra gånger. Först vid korsningen efter trädet som Linn varnat mig för. Men jag stoppade henne långt innan hon hann komma någonvart för hon gick emot min skänkel vilket jag inte gillade x) Sedan ville hon inte gå över bron för hon såg något på högersidan som var JÄTTELÄSKIGT! Hon blåste upp sig och ville inte gå framåt, gick åt sidan och bakåt. Men jag är envis och fortsatte skänkla henne framåt och släppte efter på tyglarna men ställde henne lite ifrån det hon var rädd för. Gick efter någon minut. Sen kastade hon sig för något i en buske. Efter hundklubben på hemvägen kastade hon sig åt sidan och försökte sticka iväg med mig. Icke. Sorry Betsan, men jag har varit med ett tag x) På slutet fick jag henne att slappna av i skritten så hon kunde gå på långa tyglar och frusta. Jag kan inte rida engelskt så gjorde varianter av mina westernövningar för att få henne avslappnad vilket funkade. Så jag var nöjd :)

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0