Mycket att stå i

Tog en (för mig) rejäl sovmorgon. Satt uppe lite väl länge och funderade på tatueringar och kom in på chengyu (fyra tecken som utgör idiomer på kinesiska) och andra kinesiska citat, så jag blev ganska fast. Hittade en massa bra så jag blev inspirerad och satt och läste i några timmar.. Topp tre torde vara dessa;
* 路遥知马力, 日久见人心: En persons riktiga jag avslöjas med tiden (kan både vara positivt och negativt)
* 读万卷书不如行万里路: Praktisk erfarenhet är mer användbar än teoretisk.
* 山高皇帝远: Bergen är höga och kejsaren är långt borta; med andra ord att man inte bryr sig och är laglös.
Man ska bara ha råd och veta vart man vill ha den x)

Fick reda på morgonen att det var en jävla massa som skulle göras idag tydligen. Jag började med att gå ut och skotta undan snö. Pappa försökte hjälpa till men det ända han kunde göra var att försöka sopa lilla verandan... In, kasta i sig frukost och iväg till stallet.

Mockade, fyllde hökassar och fixade maten. När jag kom vände sig Xet om och "hummade" åt mig. Det spelar ingen roll att han gör det titt som tätt, jag smälter varje gång ändå <3 Xet och jag red ut runt ridskolan. Han kändes lite loj men jobbade på bra ändå. Galoppen har blivit så mycket bättre! *_* Den är faktiskt RUND stundtals! När jag sätter mig bak ordentligt och "lyfter" bogarna så han sätter bak sig, då jävlar får vi en galopp som heter duga! Känns så underbart när det går framåt, för galoppen hade jag räknat med att den skulle fortsätta vara fyrkantig och knackig som den alltid varit. Men det har släppt :D Funderar på att ta upp massör efter jul någon gång, farbror är ju gammal och har säkert en del spänningar och knutor lite här o var. Sist hade jag en equiterapeut i Oktober (?) och då hade han SI-leden och några andra saker. Halsmuskulaturen var dock riktigt fin, likaså "baksidan skinkmusklerna" som jag kallar dem. Latinska namn fastnar inte i min hjärna... Men när vi kom tillbaka så flätade jag svans och man och sedan fick farbrorn gå ut. Fyllde vattenhinkar det sista jag gjorde, jag spiller alltid ut hälften innan jag tagit mig bort till boxen... Och den hälften hamnar på något sätt alltid på mitt ben... Skumt.


Xet för två år sen



Bar av hem för att snabbduscha och sedan iväg på birsta. Skulle inhandla ett par nya skor.. Jag har insett att mina tygskor inte är gjorda för norrländsk vinter. Speciellt inte när jag har ett hål över halva hälen på höger fot, ett aspirerande hål på samma ställe på vänster och två kommande på insidan skorna framme vid tåknölarna... Att gummit på insidan fram också håller på att slipas ner så pass att det snart är hål är inte heller goda nyheter. Jag slår ihop fötterna fram eftersom jag har en "skelett-åkomma" som gör att mina tåknölar blir alldeles för stora. Går att operera, men det växer oftast tillbaka och att utstå smärtan av att GRÖPA UR SKELETTET har jag ingen lust med. x) Men jag hittade ett par halv-höga boots som var sjukt sköna! Äkta läder och inte så dyra som jag trodde heller! Snåljopen inom mig jublar! ;D Hittade också en klänning jag tänkte ha till julafton :)
Åkte in till stan och hämtade ut biljetterna inför Luciavakan imorgon natt också. Ska bli skitkul :D


Bild från Julias och min roadtrip :D


Hem igen. Åt middag, vilade 10min och sedan var det bara att bege sig upp till garaget och göra ren bilen. Dammsuga allt invändigt, tvätta golvmattorna och tvätta hela bilen utvändigt. Tog ett tag eftersom jag fick göra allt själv. Pappa valde verkligen rätt tillfälle att bryta handleden, lagomt till jul när allt ska fixas och göras rent och skottas osv. Tack så mycket :'3 Men nu har jag äntligen fått lugn och ro. Skönt :)

Får se vad jag hittar på härnäst.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0