Lång dag

Imorse åkte jag och hämtade upp Jossan varpå vi for och hämtade några kvitton hos hennes mamma. Efter det bar det av på Equeen för att kolla lite rea. Jag tittade på lite täcken men tyckte inte att det fanns något bra. Inte så mkt rea för mig heller... For vidare på hööks. Har aldrig varit med om en så dålig jävla rea, fanns ju ingenting... >_< 
Vi tog oss in i birsta huset också. Ingenting där heller, fanns inget i min stil eller vad man ska säga.. Bara en t-shirt som inte ens var på rea x). Lunch på donken.

Efter detta for vi ut till stallet. Jag gjorde snabbt klart mockningen åt Xet varpå jag hämtade in honom. Anton fick borsta medan jag redde ut man och svans. Anton skulle nämligen få rida Xet idag eftersom Betsan haft av honom förra veckan. Stackarn fick sig en flygtur, så Linn och jag tyckte det vore bra om han fick rida en säkrare häst och få lite självförtroende ^^ Sadlade och fixade. Beundrade mina fina blingbling stigbyglar :) Xet verkade förstå att jag inte skulle rida och la på jag-är-stencool-attityden. Fastän han blev attackerad av både en sop och en grep som ramlade och nästan slog honom i huvvet så blinkade han inte ens... Han måste väl visa sig macho för grabben ;) Ledde ut och Anton fick hoppa upp. Instruerade hur man stannar och svänger och sen pallrade vi oss ner till paddocken. Där fick han först skritta runt och testa stanna och svänga en stund. Sen övertygade jag honom om att trava lite vilket gick bra och efter ett tag även galopp. Dock såg jag ganska på en gång att Xet hade tagit över och blev lat, så jag fick hoppa upp och "rida till" honom lite, få galopp osv först. Sen när Anton försökte igen så gick det. Han galopperade ett helt varv själv, riktigt bra jobbat! När han ridit klart så hoppade jag upp och visade lite hur jag menar att man flyttar rumpan på hästen och hur man ska följa med i takten.
Ledde upp Xet sen för han hade varit duktig. Han fick på sig sitt täcke och en hötuss i boxen. Gjorde klart vatten, hö och mat.


Efter detta for jag och Jossan hem till henne. Hämtade pengar och åkte hem till mig för att hämta dator. Därefter tillbaka till pizzerian där vi tog en varsin sallad. Vi satt och pratade där i några timmar vartefter vi köpte lite gott på konsum och åkte hem till henne igen. Där lanade vi buke och såg på "kvinnor som mördar" och Pirates of the Caribbean. Det var riktigt kul och vi lär göra om det igen :)

Ha de!


Farbror från i våras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0