Julen över

Ja, då var julen över. Jag fick de två julklappar som jag ville ha mest, pro choice skydden och aluminium stigbyglarna :D Stigbyglarna var mycket snyggare i verkligheten och väldigt stadiga att rida i. Benskydden var för långa framtill och runtom kotorna, så ska skicka efter en mindre storlek. Då kommer jag även kunna få dem i mörkblå :D I övrigt fick jag även curbstrap, tjocksockar, merlin säsong 2 dvd box, presentkort på bio, hörlurar, underställ och pengar. Så jag är helnöjd :)

Gårdagen blev ganska tråkig ärligt talat, hade inte så mycket att göra. De närmast min egna ålder var endera 15 år yngre eller 11 år äldre... Så jag lekte väl mest kurragömma med min 3åriga systerson eller satt och smsade med Jossan som hade lika tråkigt som mig.

Idag tog jag sovmorgon och var inte i stallet förrns 12. Herkules box var som en ända stor svinstia och jag fick ta ut 3/4 av boxen... Det tog sin tid. Xet är tack och lov en renlig herre som pissar lite om sidan av mitten och skiter i ett hörn. Han är underbar <333 :') Sedan körde jag in en massa spån, fyllde hökassar, gjorde mat och vattenhinkar. Tog in Xet, prövade benskydden och satte dit stigbyglarna. Sedan red vi ut en tur med Camilla och Dacke, var riktigt trevligt. Sjukt mysigt att plumsa fram i djupsnön i skogen ^^ Har kommit i underfund med att min gamle farbror måste ha rätt bra kondition och styrka ändå för han blir inte trött av att plumsa i djupsnö... Det är nog bara det att han har svårt att bygga muskler eftersom jag inte kan ge honom några tillskott. Sen älskar han ju också snö, det märks när han stoppar ner halva huvvet i det och kastar upp det i luften ;) <3

När vi kom tillbaka var det mörkt och jag frös. Dessutom insåg jag att tiden tickat iväg och hann därför inte med att rida Herkules. Tog in och kollade honom osv. Sen fick jag skynda mig iväg och hämta mormor och åka hem till oss. Nu har jag ätit julbord, igen. Är redan less på det eftersom jag ändå bara äter tre saker... Varav en är potäter.
Bilder på grejerna kommer förmodligen imorrn när jag har mer tid på mig.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0