Hur kommer det sig att dagarna försvinner?

Jag var uppe i stallet vid halv 12. Mockade, gjorde hökassar, mat och fyllde på vatten. Stog och pratade med Jossan ett tag och hämtade sedan farbrorn. Vi försökte rida i paddocken men det går inte längre... Snölagret är nertrampat men för tjockt. Så vi höll till på den upplogade vägen mellan höbalarna, spånet, hagarna och stallet istället. Där gick det att göra allt utom galopp. Det känns som att han bär sig bra i traven men jag blir osäker när jag inte känner någon skillnad när jag samlar upp honom... Borde betyda att han redan går där han ska? ô_o I skritt och galopp känner jag skillnad, så det borde vara så. Ska öva mer på sidepass, den är bättre men det har blivit lite lite träning på den... Ryggningen sitter som bara den däremot! Jösses, några gånger idag satte han under sig så han nästan lättade framtill istället! Dock har han börjat bli så pass känslig att jag inte behöver rulla sporrarna lika mycket nu, vilket fortfarande är ovant för mig. Råkade göra det för hårt en gång så då blev han sur, viftade till med svansen och stampade bestämt med ett bakben! Jag blev ganska chockad och gjorde mycket försiktigare därefter! ^^ Vi tog en sväng bort till hundklubben också så vi kunde galoppera lite. När jag samlar upp honom riktigt ordentligt i galoppen så tar han i så mycket med bakbenen att det är svårt att sitta ner! xD Jag har så roligt åt det, känns verkligen sån enorm skillnad, jag blir så glad varenda gång jag känner det :D <3
När jag var klar kom Jossan och Axel ner. Axel tror att han är bossen bara på grund av den anledningen att han kan skrämma Herkules med ett väsande ljud... Jag räckte över Xet och sa åt honom att försöka bestämma över Xet. Axel gjorde sitt plötsliga ljud och ryck. Xet blinkade inte ens... Sen fick han även testa att sitta i westernsadeln från botten av backen upp till stalldörren. När han sedan skulle hoppa av säger jag precis "Passa så du inte fastnar i hornet...", men längre än så hann jag inte med min förklaring för i samma ögonblick hoppade Axel av, fastnade med jackan i hornet och blev hängandes! x'''D Hela Xet blev sned, fick ställa sig bredbent för att inte tappa balansen och såg ut att undra "vad fan håller du på med?" Men Axel kom loss ganska fort så Xet blev inte sur :) Snäll häst <3
Efter att ha tagit ut farbrorn i hagen så satt jag och tittade på när en ny tjej provred Betsan. Det såg riktigt bra ut! Avslappnat och harmoniskt. Hon var riktigt trevlig också :) Sedan testade de att släppa ihop en till häst med Betsan och jag tror hon har slagit huvvet ordentligt för hon gick ihop med hästen!!! Betsan, de hästhatande stoet, gillande en annan häst... ô_ô Jag är imponerad. Men roligt att det finns någon åt Betsan också :)
Resten av kvällen har inte varit särskilt intressant. Såg sista avsnittet av "Bonde söker fru". Hemskt tråkigt... Vad ska jag nu se på? Hm...
Ha de!

Xet i paddocken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0