Hästlista dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Jag flyttade till huset där jag bor nu när jag var liten och en av mina nya kompisar höll på med hästar och likaså hennes två systrar. Vi brukade gå upp till travstallarna bortanför våra gator. Där fanns en hästskötare som jobbade i två stallar. Han brukade låta oss ta in två av hästarna på kvällen och borsta dem. Höjdpunkten på hela dagen var när vi fick sitta på hans kallblodstravare och skritta ett helt varv runt hagarna! Vi var så små att vi båda fick plats på hästens rygg utan problem. :) När jag sedan började 2an och blev kompis med Jossan som bodde på hästgård blev det ännu mer hästar och ridning. Jag började i samma veva på ridskola och så fortsatte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0