Fördomar om western

Hittade en tråd på buke om fördomar om western som jag tyckte var riktigt rolig, man kan inte annat än skratta! xD Måste citera:
"Skrittar på lång tygel och anser att hästen går i den ultimata formen

Har extremt plottrig och omatchande utrustning

Antingen ardenner eller quarter det är bara att välja

Påstår att vanliga sadlar är rena tortyren för hästen men att man själv minsann tänker på hästens bästa och valde W-sadel. När det egentligen handlar om att man hade för stor röv för att få ner den i en vanlig sadel...

Tycker att man är skit tuff när man går in på ICA med de klirrande W-sporrarna på bootsen...

Lodrätsits eller stolsits det är inget för en riktig COWBOY här har man harley davidson åkaren som förebild; upp med händerna fram med hälarna och så en jädra massa fransar hit och dit

Rider aldrig med hjälm; min häst är ju bara såå NH-tränad och SÅÅ SÄKER men ibland blir man ju tvingad och då plockar man fram den gamla JOFA-hjälmen från åttitalet

Rider man dåligt så kan man ju alltid kompensera med en massa silver och tjossan hejsan på sadeln för att domarn ska lägga märke till en

Om man har en lat häst, kan man för en oinvigd alltid säga att man tränar jogg...

För en vanlig svensson som inte har råd med en amerikansk quarter, ja då är det helt enkelt så att man får köpa sig en svensk quarter. Ardenner eller nordsvensk. och sen kan det ju finnas en och annan utstickare på en norsk kvartshäst också, tror dom kallas för fjording eller nått.

En dressyr ryttare kommer till stallet efter att ha tränat för en tränare och är heeeelt dyblöt av svett och säger 'Guuud vilket bra ridpass!' .. Och så tittar man på hästen och den är helt torr....
Om man sen tittar på en westernryttare så är det hästen som är dyblöt och ryttaren är snustorr

Köp en quarter så vinner du allt och behöver inte träna....

Ev fråga ställdes till en duktig cutting ryttare( ryttaren e typ 1,98 i strumplästen o q pållen typ 1.47 i mkh) ser otroligt roligt ut. - Tycker du inte din pålle e för liten till dig? -Nej , det är ju en hingst. Slutsats killar tycker inte storleken spelar någon roll bara det finns mye testosteron."

Länk till tråden för de som vill läsa mer: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=850449&page=1

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skit också, nu har jag och Dacke blivit avslöjade. Jag som alltid försökt inbilla mig att jag åtminstone kan kalla Dackes långsamma mestrav för jogg..



Fast iofs kanske jag ska kalla det svensk jogg, har ju ändå en svensk quater. ;)



Däremot kommer jag alltid tycka att en häst som skrittar avslappnat på långa tyglar har en betydligt hälsosammare form än de flesta dressyrhästar har. Så det så! :)

2010-12-28 @ 22:23:04
URL: http://camillalarsson.zoomin.se
Postat av: Emma

Ja, jag håller med om att det är hälsosammare :) Tror dock att de menar att man bara kan släppa ut dem på lång tygel så går de automatiskt i rätt, låg form. Vilket dock inte är sant för hästen måste ju bära upp sig själv också för att det ska vara hälsosamt ^^

2010-12-29 @ 00:25:00
URL: http://heavenlypsycho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0