Patentlås eller två nycklar

På förmiddagen hjälpte jag pappa att bära upp ett avgassystem och lite småplock. Åkte till Julia och såg på en film en stund också varpå jag for hem och åt. Därefter plockade jag upp Jossan och åkte upp till stallet. Vi pratade lite med Linnea och Raul en stund. Medan Jossan mockade hämtade jag in Xet och borstade klart honom. Hans svans har blivit jättetjock och fin sen jag började fläta den :D Sen är jag också så illa tvungen om vi ska kunna rygga utan att trampa av den... ;) Testade också en av Herkules paddar på honom och fick sadla på "våfflan" (=Herkules nya sadel) så vi kunde se hur det såg ut. Efter det fick Jossan ta över.
Det var tänkt att vi skulle rida i ridhuset och filma, hade både kamera och ridhusnyckel med. Problemet var bara att nyckeln PASSADE INTE. Hur i hela helvete kan de ge ut en nyckel till de som betalar och sen passar den inte?! Den passar till stora ridhuset men inte lilla, men man betalar för att rida i båda!? Endera så ger man ut två nycklar, en till varje ridhus, eller så skaffar man patentlås och kopierar så samma nyckel passar till båda låsen...
Vi fick ge upp och rida hem igen. Det var lektion i stora ridhuset så vi kunde inte gå igenom eller störa där och det fanns ingen personal i stallet eller cafeterian... Lagomt less vi blev.. Men vi ska försöka rida dit på dagen nånting i helgen istället. Får se hur det blir.
Ha de!
Hungrig Xet
Nya stigbyglar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0