Dan före dopparedan

Idag gick jag upp vid 10 och hann bara titta ut genom fönstret innan Jossan ringde. Hon var redan i stallet (hör och häpna!!!) så jag kastade i mig frukost och åkte upp. Stog och pratade i nån timme medan jag fixade med Xet. Xet och jag tränade i paddocken idag för att hålla värmen uppe, vi har nämligen -27C här nu. Hu så glad han gör mig! Uppvärmningen gick väl okej, han svängde inte 90 gradare, men det var ganska mycket snö också så jag brydde mig inte så mycket. Däremot så var galopperna helt underbara idag! Han svängde jättefint för skänklarna då, han höll takten och galoppen var RUND! Jag satt på långa tyglar och han bar sig själv, höll galoppen och takten och allt! Jag bara satt där och åkte och var så förvånad! :D Jag testade honom lite på om han bar sig genom att från galopp göra en stop, och nog fan bar han sig alltid! Han stoppade med bakbenen och stötte inte i med fram alls som han brukar göra :D Sidepassen gick bra idag också. Jag är fortfarande konfunderad över att han flyttar bättre i djupsnö än på underlaget i ridhuset ô_o Men jag är helt klart nöjd :]
Väl hemma igen så tog jag och fixade sista julklappen, betalade av lite grejer och mailade om nästa års träningar. Läste tidningen, kollade vädret och lyssnade på musik med en cola till hands. Jag hatar julmust, länge leve cola!
Nu såhär i juletid tänkte jag dela med mig av två fina bilder från hemmet :)

 

Min Gandalf Tomte-edition!

 

Julgranen med alla paket :')

 

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0