Brist på rubriker som inte innehåller ordet snö.

Jag var då lite less och förbannad när jag kom till stallet men det rann av ganska fort när jag satte igång med hökassar och mockning. Insåg att jag bara hade en häst som är enkel att mocka åt idag så jag blev glad ganska snart. Gick dock och hade ångest ett tag över att jag är fast i skolan ett helt halvår till.. Känns som väldigt lång tid. När jag går ut lär jag väl ha ångest över att jag inte kommer ha nånting att göra :P
Fyllde tre kärror spån idag, gjorde av med lite överskottsenergi (det lilla som kan byggas upp hos lata mig..). Gjorde maten och vattenhinkarna varpå jag tog in farbror Xet. Upptäckte att paddocken hade väldigt mycket snö...
På sommaren ser staketet ut som på vänstra bilden. Idag hade vi så mycket snö att man snart inte ser staketet...
Gjorde iordning Xet i vilket fall och började i paddocken. Vi värmde upp lite i skritt och trav men jag insåg att det blev alldeles för jobbigt för honom. Jag kan inte sitta och försöka tvinga honom göra 90 gradare i sånhär djupsnö... Så vi red ut och red till hundklubben och tillbaka. Jag jobbade honom i trav och galopp. Jag kan inte säga att det gick dåligt men inte heller bra, det var en sånhär mellandag. Men han slappnade av som bara den i galoppen, helt underbart! Han frustade gång på gång och till och med ruskade på huvud och hals. Så jag är nöjd.
Väl hemma så bytte vi grejer, tog med en höpåse och gick ut igen. Han fick äta upp resten av sitt lunchö varpå jag begav mig hemåt. Stallet är verkligen min fristad, jag gör av med aggressions-energi genom att göra lite småjobb och sen får jag bli glad igen när jag håller på med och fixar eller rider Xet. Helt perfekt :)

 

Knäppte några kassa mobilbilder på lite diverse idag, så ni får ta del av dem här nedanför.
Ha de!
Det var mycket snö idag....
90 graders sväng. Xet kämpade för att lyckas med dem, han är duktig <3
Farbrors nya sadelgjord! Hade tänkt lägga upp bilder på stigbyglarna också men de blev bara suddiga. Ska göra ett försök imorgon i bättre ljus.


Xet äter lunchö i snöyran.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0