Sista dagen ensam

Ja, igår var då sista dagen då jag hade huset för mig själv. Far o mor kom hem inatt. Blir dock skönt med lite riktig mat xD
Men igår åkte jag till stallet till 10.00. Hjälpte Emelie att fixa till ett westernträns som hon hittat till Astra ^^ Sedan hade jag lite ridlektion för henne på Exemplar också eftersom hon ska rida honom åt mig när jag är på semester. Det gick bra, hon kom på det mesta ganska snabbt ^^
Efter det tog jag och åkte till Hööks för att köpa nått typ bettpolish. Vilket dem naturligtvis inte hade, ovanligt... Så jag åkte upp för att se om Granngården kanske möjligtvis hade, men dem hade det inte heller. Däremot passade jag på att köpa en ny hovkrats (min blev på något sätt böjd för 3 år sen så man kommer inte åt sådär jättebra med den...) och ny benlindor åt Mary. 4-pack för 50:- måste jag kalla för fynd ^^ Fin rödfärg också, passar Mary :D
Hem igen, satt ett tag vid datorn och gjorde middag. Efter det så åkte jag upp till stallet igen. Emelie och jag packade in alla våra saker vid höet så vi kunde sitta och titta utöver hästarna och få plats med allt framförallt! Astra har väl cirka 2 sadlar, en sele, tömmar, 2 lädergrimskaft och 6 träns med tillhörande tyglar. Jag tog 3 tr'ns med tillhörande tyglar, en lädergrimma, en gjord, en barbackagjord och båda westernsadlarna. Det är ett sju helvetes jobb att smörja westernsadlar... Först en omgång med läderfett i överlag, sedan måste jag hitta alla tre delar av stiglädren, läderknäppena och läderremmen som håller ihop dem. Därefter dekorationssnörena på Marys sadel, hennes sadelgjord som är läder och sedan köra med en tvåraders tandborste i mönstren på Xets komplicerade sadel. Att sedan komma åt runt conchos, sadelgjordshållaren, i de två vråna under bakvalvet, i hörnen av "lappen" bakom bakvalvet... Ibland hjälper inte ens min tandborste. Men vi lyckades bli klara efter mycket om och men xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0