Hemma från road trip

Ja, det har varit en händelserik vecka! Roligt också :)
I Måndags körde vi upp till Piteå med ett tillfälligt stopp i Umeå. Där åt vi på subway <333 Så gott :') I Ö-vik så åkte vi fel, Julia missade på en ynka skylt xD Men vi hittade tillbaka igen :)
Tisdag, då var vi på Piteå havsbad. Vi gick på äventyrsbad (där de hade en grym rutschkana o_o), kupolbio, badade i havet (iskallt tyckte även jag ) osv.

Man kom ner i denna tratt och snurrade runt när man kom ur rutschkanan :D
onsdagen drog vi er till Umeå och shoppade lite. Sov över på en camping där. Dock skulle vi först vara på någon camping som skulle vara gratis, men när vi kom fram så fanns det ingen camping där.. Så vi fick förlita oss på diverse skyltar och ta in på första bästa camping vi hittade, vilket blev sjukt lyckat när vi hittade fyrstjärnig camping där det var billigt att sova över dessutom :D Nära till city var det också :)
Torsdag, då drog vi vidare till Östersund via Dorotea. Fy va mysigt det var i Dorotea! Vi stannade till och åt på ett gatukök där och när vi satt och väntade på maten hörde Julia hur en man som satt där sa; "Ja, de här är ju mycket godare än björnkött och pommes frites." Norrland <3 :') I Östersund körde vi fel ett tag men hittade efter en stund :)
Fredag, så gick vi på frösö. Först åkte vi till ett utsiktstorn som dock var stängt. Men jag blev förbannad över att de skulle ha betalt för att gå upp i ett jävla torn (som var ca hälften av tornet uppe på Norra här hemma), så jag klättrade över staketet, gick så högt upp det gick och tog kort. Jag kunde naturligtvis inte komma in i själva tornet, men jag var nöjd med att bara stå högst upp i trappan :) Sen på zoo fick jag se lejon på en meters håll *_* Fanns en jättesöt liten brun get också som var så charmig! <3 Efter detta så drog vi hem. Jag hade lite autobahn för mig själv, körde väl ca 127km/h mest hela vägen (iaf där det var "lämpligt"). Vid 130km/h så började ratten skaka pga obalans så jag kunde inte köra fortare... Det roliga med det hela var också att när vi kom ut på en raksträcka så såg jag att en polisbil körde ut längst bort på sträckan och körde iväg. "Jippie." tänkte jag och insåg att jag skulle få sitta och köra 100km/h efter polisbil. Men... Jag körde mina 127 och när vi kom till nästa raksträcka såg jag hur polisbilen försvann bakom nästa krök. Han hade inga blåljus på, så jag skulle inte tro att det var någon brådska? Lagens långa arm körde isåfall också olagligt :)

Det var grymt kul och en härlig upplevelse :D 130 mil road trip är inte fy skam :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0