Hästshopping och diverse städning

Igår åkte Jossan, Emmy och jag på sedvanlig shoppingrunda a la Hööks och Grafströms. Jossan köpte nytt lackträns till Herkules, Emmy köpte ridbyxor, schabrak, benskydd och martingal och jag köpte bettputs och nytt stångbett åt Xet. Han gick rätt bra på det ute, men vi skrittade och travade mest bara. Jag ska testa det lite mer endera idag eller på tisdag, får se när jag känner för att träna :) Emelie ska rida honom imorrn för det har jag lovat :)
Jossan och jag red ut igår mot stängselfabriken. Vi skrittade och travade mest, var för varmt för annat. På hemvägen när Herkules jobbade på sin tölt galopperade Xet och jag ett par hundra meter. Bettet verkade han gilla rätt bra :)

Idag har jag hunnit tvätta bilen, flytta smutskläder ner till tvättstugan, vädra och vika ihop sovsäck, liggunderlag och tält. Nu ska jag slå in lite presenter åt Mamma, Pappa, Systerson, Farfar, Farmor och Mormor :)

Senare ska jag till stallet och rida Mary och Xet. Vill dock inte ta det nu mitt på dagen, blir lite varmt...

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0