Hästar, konsert och kidnappning

Ja igår så drog jag till stallet på förmiddagen. Jag red Mary Lou och Emelie red Exemplar (ville att hon skulle få rida honom både i paddock och ute så jag ser att det funkar innan jag åker). Det fungerade jättebra, precis som jag trott ^^ Känns så jävla skönt att ha någon som kan rida och hålla igång honom och som jag framför allt kan lita på! Ingen snorunge som bara ska rida, utan som faktiskt även bryr sig om hästen och tar ansvar. Hon har redan planerat vart hon ska rida osv och lärt sig vad Xet ska äta utan till, efter att jag visat henne EN gång. Vadå engagerad? ^_^
Efter att vi ridit lasttränade vi Astra också. Wohoo, jag körde transport för första gången! 8D 20 meter utan häst visserligen, men ändå ;) Vi höll på i cirka 1-1½ timme. Astra gick först bara på med framhovarna och bara någon halvmeter, men eftersom ingen av oss hade bråttom så tog vi oss tid och fick henne att gå in på löst grimskaft (utan kedja) efter ett tag :) Första gångerna hon gick in helt så kastade hon sig dock ut igen, men när hon fick äta lite havre därinne så gick det bättre. Sedan fick hon backa ut när jag sa till. Det gick ganska fort, men huvudsaken är att hon går in, står kvar och backar när jag säger till.

På kvällen åkte jag, Julia och Maria på konsertfest på Norrporten arena. Ulf Lundell var väl ingen höjdare direkt, hade varit rätt bra om det var instrumentalt utan saxofonen och munspelet. Efter det var det Takida. Ärligt talat så hade jag lyssnat kvällen innan på diverse låtar och tänkte "har jag betalat för det här?" Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad, för de lät mycket bättre live än inspelade! Sen lyckades vi få plats längst fram vid staketet också, så då såg man ju asbra :) Förutom att jag fick en bitchig flodhäst kärring bredvid som var lite dum i huvvet innan det började så var resten av kvällen riktigt lyckad :)

Efter tre timmars sömn åkte jag och Julia idag och kidnappade Maria och Josse. Julia lurade mig så vi var på väg in i Marias brorsas rum, men när jag såg ett par håriga ben sticka ut under täcket stängde jag dörren fort som fan! Vi tog oss in i deras garage där hennes mamma lagt en nyckel och sedan in i huset. Tog med oss Maria, åkte och hämtade Josse och sedan åkte vi upp till en sjö här i trakten och bjöd på fika och tårta :) Badade också så det blev också lyckat :)

Nu på kvällen har jag suttit i över 2 timmar och komponerat ihop ett "brev" till stället där jag ska försöka få praktik till hösten. Det är skickat så nu är det bara att vänta på svar... Jag hoppas verkligen att jag får komma dit! Skulle vara så jävla grymt att kunna kominera att både få lära mig mer western ridning, hantering och dessutom utveckla tyskan (det behövs...). Får hålla tummarna...

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0