Vanlig måndag igen. Näst sista :D

Ja idag var det en helt vanlig måndag. Oturligt nog.

Dock kom jag till tyska lektionen och fick veta att jag inte behövde gå ens... Vi har typ avslutat tyskan nu, så vi har inga fler lektioner :D Därmed har jag fyra ämnen som är avslutade; tyskan, engelskan, datorkunskapen och kinesiskan.

På historian så ritade vi vidare på vår tidsaxel. Jag och Julia har medeltiden, upptäckternas tid, imperialismen och... nånting mer. Jag har gjort en jättesöt chibi som har fått pesten.. xD Ska rita massor :D

Engelska efter det. Vi fick veta nationella och göra rollspel av nyhetsartiklar. Jag hade vad jag förväntade mig på nationella och det är jag nöjd med (för en gångs skull...). Julia och jag gjorde ett rollspel om en kille som aldrig fick hjälp för att han flytt från ett land till ett annat. Först letade han upp en gammal kompis som gav honom £20 och sa åt honom att inte komma tillbaka, sen en som var ledare för det parti han hållit på som bara sa att han hade "obey" partiet så de tänkte inte hjälpa honom. Den tredje gubben var en präst i den katolska kyrkan som han hatat sen han var barn. Där fick han bo och äta mat. Dagen efter slängde han sig i ån... Tragisk berättelse, men den var kul att spela upp.
Dessutom märkte jag att jag inte blev sådär röd-flammig över axlarna osv!!! Första gången någonsin; jag blev inte nervös ALLS!!! :D :D :D

Efter skolan så åt jag och drog till stallet. Xet och jag tränade på skrittbommar igen och även "låda". Det gick sådär. Han är fortfarande fruktansvärt dålig på bommarna... Slår i 8 av 10 gånger. Spelar ingen roll vad jag gör, han lyfter ändå inte på hovarna -_-'' Får träna, träna, träna och hoppas på att det inte blir för mycket bommar med för lite avstånd på tävlingen... Men annars gick det rätt bra, han lyssnar bra och hans trav är förträfflig :)

Nu ska jag ta och gå och äta lite glass~

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag lyckades ju ;)

2009-06-02 @ 08:05:40
URL: http://pirajamaja.blogg.se/
Postat av: maria

Heheh ja erat lilla rollspel va jättebra :D

Och om jag inte har sagt det så är din sida grymt snygg nu! =D

2009-06-03 @ 17:09:30
Postat av: julie

Oboy! hahahahahahaha X'''''D Vår teater ägde xD

Håller med marre, den är supersnygg :D

2009-06-04 @ 19:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0