Stekhet helg.

Helgen tillbringade jag på hopptävlingarna på ridskolan. Det var riktigt varmt och fint väder, jag flöt nästan bort... På lördagen var jag och Jossan först i stallet och red. Vi var där ca 2 timmar. Sedan gick vi till tävlingarna och plankade in x) Betalar man både medlemsavgift (för att få rida på deras marker) och ridhusavgift tycker jag att man ska få gå gratis där.
Vi var där i fem timmar och jag brände nästan sönder rygg, knän, armar och ansikte. Hade svårigheter att sova på natten, fick ta alvedon osv.
På söndagen var vi där från cirka 10.20. Vi fick skjuss efter halva vägen av en som skulle tävla, var jättesnällt :D Vi såg lag-hoppningen, 1.40 och 1.50 klasserna vartefter vi åkte till stallet. Fick åka med Emelie, hennes mamma och lillebror på fyrhjulingen till stallet. Var väldigt skönt att slippa gå eftersom det var minst +35 i skuggan. På lördagen var det +33 när vi gick från stallet vid 11.00 och nu var det ännu värre. Ingen skugga eller vind, bara stekande sol x) Man ska väl inte klaga antar jag :P Blev brun iaf.

Igår var jag, Josse och Julia och badade i lilla Bannsjön. Var härligt att få bada i någorlunda varmt vatten ^^ Och jag åt en massa melon, kakor och riskakor som smakade som popcorn. Var jättegott ^^ Vi spelade lite kort också, of'c ;)

Idag åkte jag, Maria, Josse och Julia ner till Släda. Vi var där från 11.00 till 17.00. Det var kallare där eftersom det var i havet, men lugnt värt det ^^ Inte lika varmt idag heller, bara +25 och lagomt starka vindar, ca 3-4m/s skulle jag kunna tänka mig.
Första omgången vi badade så kastade vi macka med en liten boll Julia har eller så kastade vi gris. Fast vi körde med Stig-Helmer och Stig-Göran. Blir mycket roligare då xD
Andra omgången vi var ner så kastade vi bollen mellan varann, men försökte ta den av varann. Jag och Julia mot Josse och Maria. Jag och Julia ägde, vi hade den 90-95% av tiden xD Maria var en räka. Hon klängde och försökte brotta ner mig, hålla fast mig osv. Jag gick ändå, kastade runt henne och typ dränkte henne några gånger när hon satt fastklamrad på min rygg xD Josse var som en koala på Julia också, men vi klarade oss iallafall ^_^
Tredje omgången vi var ner så var det faktiskt ganska stora vågor, så vi låg i vattnet och åkte med. Det var jättekul :D "OUII!!!" X'''D
Vi åt en massa och spelade kort emellan dessa omgångar. Vi planerade också att vi ska tälta, ska bli kul :)

Ha de!


Kommentarer
Postat av: julie

Hahahaha dan var ju bara så bra! xD

Var alldeles röd på armarna när jag kom hem, tack vare Marre XD Fast vi ägde ju så det var det värt X'D

Åhh, vågorna var ju såååå roliga wiiiiii xD

2009-06-30 @ 22:51:45
Postat av: maria

Räka hehe ;P Svalde ganska mkt vatten men det kan jag ta, det va kul iaf även fast det gick sisådär för mig och Josse x)

Var så lite så Werner ;)

2009-07-02 @ 01:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0