Söndag~

Idag inledde jag dagen med att sticka till stan där jag mötte Maja, Tesse och Josse. Vi gick omkring, köpte glass, satt och tittade på folk osv. Vi gjorde inte sådär jättemycket egentligen.

Efter det så stack jag hem och käkade varpå jag begav mig till stallet. Tog först in Xet och sedan Mary.
Xet och jag tog och tränade på att släpa lite däck idag, vilket gick finfint. Först blev han lite skräckslagen, för han har inte gjort det på två år. Ingela fick gå bredvid och släpa däcket medans jag reglerade tempot, vartefter hon la linan emot hans ben och vi fortsatte gå. Sedan fick jag ta över linan och så gick det jättebra sen ^_^ Vi släpade åt båda håll, både med linen lite grann mot bakbenet och även med repet runt rumpa och bakben. Vi avslutade med att gå ut ur paddocken, fortsätta bort på vägen bort till vägskälet. Sedan vände vi och gick hem, upp på gården och sedan ner till paddocken igen. Jätteduktig häst man har ^_^
Jag red ut på Mary. Vi hade sällskap av Linnea & Manne och Madelene & Charlie. Manne och Charlie är ärkefiender på betet så de var väldigt sura på varann, iaf. Manne på Charlie. Mary fick gå i mitten så gick det bra. Hon var trött och orkade förmodligen inte lägga ner någon energi på turen, för hon la inte öronen bakåt en enda gång! Hon som alltid brukar börja sura såfort en häst närmar sig och ska gå om xD Men hon var snäll, så det gick bra ^^ 

Duktiga hästar man har ;)

Ha de! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0