Första doppet för i år

Igår (kommer inte ihåg vad det var/är för dag) förmiddag så gjorde jag inte så mycket. Jag satt och läste lite Sagan om Ringen, skrev, solade och var social när moster och mormor kom och hälsade på. Sedan hjälpte jag mamma att fixa mat och käkade. Därefter packade jag ihop lite grejer och Maja anlände, I TID! :D :D :D
Vi åkte ut till ön där Josse väntade. Vi satt och väntade och när klockan var nästan 10 över bestämd tid, så ringde vi grabbarna och kollade var de tagit vägen. De var precis vid stället där min farmor och farfar bor, så de var inte långt borta. När de anlände så drog vi ner till stranden. Vi gick den vanliga, långa, jobbiga vägen. Efter att vi kommit halvvägs så tog jag av mig skorna och gick barfota. Men asfalten var väldigt gammal och inte ett dugg slät, det var nästan som att gå på grus >_<

Vi mötte Maria på stranden. Hon stod o vänta på en brygga ^_^ Vi snabbade på att dra på oss badkläderna och ut i vattnet. Ja, vi tjejer iallafall.... Killarna tog hur lång tid som helst på sig. Maria var sist och killarna var tydligen så skygga att de måste gå bakom nå buskar på stranden för att byta om. Men när man stod ute i vattnet så såg man dem ändå xD Såg så löjligt ut när KILLARNA bytte om med handukarna hårt virade runt sig själva och när de nästan tappade balansen xD Antar att vi tjejer är lite mer vana snabba ombytningar xD
Men de kom i vattnet efter mycket om och men. Johannes var en badkruka och tyckte det var svinkallt. Jag tyckte det faktiskt var väldigt varmt för att vara redan i Juni. Senare började Nicklas hacka tänder också, den fejk-norrlänningen xD
Vi spelade lite volleyboll ett bra tag, vilket efter vi gick upp och fikade. På vägen upp försökte Johannes sparka bollen så vattnet skulle skvätta upp på Nicklas. Lyckades en gång. Sedan försökte jag skjuta upp bollen på land (det var långgrunt.) Gick inge bra xD
Efter fikat så spelade vi två omgånger kubb. Maria, Maja och Josse mot mig, Nicklas och Johannes. 1-1. Jag hatar dock gubben som satt där på en bänk, drack öl och tittade på oss hela tiden >_<  Ero-sennin....
Vi spelade kort också ett bra tag, vartefter vi pallrade oss hemåt lotten. Vi tog en annan väg med en DJÄVULSK backe. Fast det var ändå kortare, så jag tycker det var värt det. Jag vet hur jobbig den andra backen är... >_<
Vi satt bara och prata en stund i stugan. Grabbarna drog ganska på en gång för att hinna med bussen. 23.30 åkte jag, Josse och Maja från stugan medan Maria gick tillbaka till stranden och bryggan för att åka båt hem.

Idag har jag inte gjort nånting. Mamma och jag åkte och köpte glass. Jag har skrivit lite på en ny story (inkluderar Oguri Shun, Miura Haruma, Sin från Kagrra, Takanori Nishikawa, Hyde och Sugizo). Sedan la jag mig en stund och solade och sedan i hängmattan och läste Sagan om Ringen. Pappa och jag drog vid 19.00 och köpte en planka, glass och godis.
 
Sen dess har jag suttit här och började läsa en Kaori Yuki manga. Tjejen är helt vrickad och sjukt bra asså! Läser just nu "Ludwig Revolution" som handlar om en Prins som är nekrofil. Han tar sig in i Bröderna Grimms sagor, så som Snövit, Törnrosa, Lilla Rödluvan, Rapunzel m.m. Jag har bara läst Snövit och nyss börjat på Lilla Rödluvan, men helt vrickad asså!
*SPOILER VARNING*
I Snövit hette Snövit Blanche. Hon blev våldtagen av sin far Kungen och hennes mamma ville döda henne för att hon var för vacker. Jägaren i storyn var mammans lilla älskare och fick i uppdrag att döda Blanche, men han låg med henne också och förmådde inte att göra det.
Hände massa saker däriemllan, men i slutet så skulle de gifta sig. Blanche fick ut sin hämnd på mamman genom att tvinga på henne ett par uppvärmda JÄRNskor och få henne att dansa tills hon dog. Sen kom prinsen på att han blivit kär i henne när han trodde hon var död, så han avslöjade sin samling med döda tjejer i burar i sitt rum...; NEKROFIL. Helt sjuk story asså.
Men väldigt smart sätt som Kaori Yuki har ritat och hur Prinsen förstod att Blanche var fejk... Ni får läsa själva för att förstå xD

Men nu ska jag fortsätta med Rödluvan.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: maria

MYCKET fåniga grabbar ;)

2009-07-02 @ 01:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0