As the sun will make it's way

Idag hade vi bara två lektioner igen. Först hade vi matte där vi fick reda på fördjupningsuppgiften på första delen. Jag plockade fler poäng där, så det börjar likna nått ^_^

På svenskan hade vi bokprat och det lyckades jag väl med. Min lärare sa att det var "levande" och jag hade tagit med det viktigaste och dessutom gjort en analys, vilket ingen av de andra gjort. Så skulle vi få reda på betyg. Bokpratet och informationstalet skulle göra så min lärare kunde bestämma sig om jag fick VG eller MVG i slutbetyg.
Nu var hon dock ÄNNU mer förvirrad hur hon skulle göra xD Stackars Elisabet, jag och mina perioder måste va jävligt förvirrande ^^''  Men vi bestämde att jag skulle lämna in en novell jag skrivit och hon skulle kolla den och försöka bestämma sig. Så jag håller på att översätter "Heavenly Psycho" som några har läst. Jag ska verkligen göra a la Strindberg i den så kanske det går vägen ^^

Men jag är så otroligt glad... De flesta brukar bli förbannade och arga när de måste göra extra saker, men jag är ärligt talat överlycklig. Jag minns fortfarande hur det var i nian, när jag hade en svensklärare som sa att det "behövs bara lite till" hela tiden utan att säga vad "lite till" betydde fastän jag frågade gång på gång. Jag blev så fly förbannad över att inte kunna göra något, bara sitta där och vara hopplös, veta att det inte kommer gå hur jag än gör. Jag är det fortfarande så jävla förbannad över att hon aldrig kunde säga vad jag skulle göra mer för att få MVG;
Hur ska man kunna förbättra något man själv tycker är jättebra, om man den personen som säger att det är dåligt inte kan berätta VAD som är dåligt; vad som måste förbättras?

Men nu har jag åtminstone fått en chans att verkligen visa vad jag kan! Grejen är det att hon tror på mig, hon vet att jag kan och gav mig en chans att visa det! Hon sa det; "Övertyga mig nu."
Jag har aldrig fått en chans såhär förut; Jag har ALDRIG haft en lärare som verkligen trott på mig;
Det här betyder något enormt för mig, för det är något som jag aldrig trodde skulle hända. Det låter förmodligen fånigt, men jag har drömt om att ha en lärare att kunna lita på och som kunde tro på mig och hjälpa mig att bli bättre... Jag har velat ha en Yankumi och nu har jag en.


Yoshiki har skrivit så många fina låtar <3

"Don't you cry
Over the past
Some days might be gray and dreary
Not easy to leave
To leave it behind
'Til the rain stops in silence
I'll be there to hold your heart"

Ha de!

Kommentarer
Postat av: maria

A la Strindberg hahah X''D Ja men du kommer få MVG då det måste du, för den är GRYMT BRA!! :D

Nej helt rätt! "Lite till" är det sämsta de kan säga. Helt meningslöst. Men nu fixar du det! :D <3

2009-06-06 @ 20:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0