Trouble~

Dagen började med att jag vaknade 06.30. Låg och lyssnade på mp3 tills klockan blivit 10.00, då gick jag upp och gjorde mig iordning. Tog moppen och for till stallet.
Började med att fylla hökassar och ta in extra spån till Xet. Därefter gick jag ner och hämtade honom. Han är ganska rolig xD

Den röda pricken representerar Xet och den blå mig.
Det roliga är att ofta så står Xet på andra sidan staketet än mig. Han kommer aldrig om jag ber honom. Men om jag däremot går neråt (åt höger på bilden) till öppningen så går han. Halva vägen var! Och det är inte bara här, så var det när han gick i stora beteshagen också. Ropade jag längst nerifrån så tittade han bara på mig som om jag vore dum... Men gick jag halva vägen, då kom han också och mötte upp ^_^
Han är lite speciell på det viset xD
Vi red längs ängarna vid vägen, förbi travet och tillbaka hem genom bostadsområdet. För att växla lite så tog jag och red honom på bosalen. Många ungar som frågade vad han hette också när vi gick genom området.. ^^'''' Men det gick för övrigt bra, lugn som en filbunke.

Väl hemma igen så duschade jag och sedan satt jag vid datorn en liten stund, vartefter jag åkte till birsta och mötte upp med Julia. Handlade en hel del saker som jag tänkt att jag ska köpa länge idag ^^ Blev i slutändan;
* Huvtröja
* T-shirt
* Smalt diadem
* Korta hårnålar
* Nagelfil
* M&M ( xD )
* Isbits-sak
Dessutom gick vi och fikade. Åt min kära chokladmousse bakelse och mandel-tårta ^^

När jag senare kom hem så gjorde jag och far iordning mat. Eller rättare sagt, jag hackade alla grönsaker osv medan han kokade pasta och värmde kycklingen. Det blev gott ^_^ Vi kom också snabbt överrens om att vi tar disken imorrn.... xD
Sedan tog vi jänkar-bilen och for till stan. Åkte omkring en stund och sedan åkte vi och köpte glass. När vi precis ätit klart så for det förbi två polisbilar och en polismotorcykel med blåljusen på. Såfort de passerat så far en Camaro som också stått på parkeringen, en fin bredsladd gjorde han i svängen xD Därefter följde också en röd jänkare efter, hann dock inte se vad för märke. Så jag övertygade pappa att vi också skulle följa efter. Precis när vi ska svänga ut kommer det en till polisbil och en jänkare efter den också xD
Vi for ända till bommen, men det måste ha varit en biljakt för vi såg bara en av polisbilarna som parkerat på hela den långa sträckan. Men det var lite kul ändå :P

Nu är vi väl hemma igen och jag ska ta gå ut och sätta mig på altanen, skriva lite och se på tv ^_^

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0