Tältning torsdag-fredag

Ja, nu natten mellan torsdag-fredag så åkte jag, Josse, Maria, Julia, Nicklas och Johannes ut på en ö och tältade. Det var svinkul :D

Först så kom jag till stället där Maria har stugan och jag hade massa jobbig packning. Visade sig att alla hade enormt mycket packning, varpå Marias mamma undrade om vi skulle vara borta typ 3 veckor? xD
Jag, Josse och Maria tog lilla båten ut till ön medan de andra åkte med Marias pappa i snabba båten. Jag och Josse la märke till att Maria ärvt sitt leende från sin far, det syntes väldigt väl när han fråga om de skulle köra ikapp xD (Lilla båten; 4hk. Stora; V6a med typ 200hk?) Hade han kunnat Nicklas-minen så hade han nog gjort den också xD

När vi väl kom fram packade vi tjejer upp vårat lyx-tält. Vi kallar det lyx eftersom vi hade en hall och vi fick plats fyra stycken, till skillnad från killarnas enmanna-barntält x)
Vi tog oss ett dopp direkt när vi var klara med det jobbiga tältet. Det var lite krångligt att sätta upp, men när vi väl slagit våra kloka huvuden ihop så gick det finemang ^_^ Det var inte så kallt i vattnet. Vi gick först på ena sidan, men gick sedan ut till udden för att upptäcka att där kunde man gå i det långgrunda ca 4-5 meter och sen blev det stup rakt ner. Man nästan ramlade ner xD
Vi gick sedan upp och gjorde vår middag; grillade hamburgare. Äntligen fick jag grillade hamburgare :D När man är i naturen ska det int va nå jädra lyx-konsumtion enligt mig, även om det kan vara gott.. xD Jag kommer inte ihåg i vilken ordning vi gjorde allt, men vi badade en gång till, spelade kort, killarna slog upp sitt mini-tält, spelade "Hysteriskt" spelet och badade ännu en gång till. Jag tror det var vid tredje doppet som Julia och jag hittade en ryggkota från något djur i viken... Vi trodde det var en skalle först eftersom den låg på ett konstigt vis, men sedan när jag fiskade upp den på en pinne (skicklighet där...) så såg man att det var en ryggkota. Härligt xD

Senare på kvällen började det bli myggigt, så vi packade ihop oss i tjejtältet och satt och spelade "Språkare eller ekonomare." Det var kul, men alla var så himla tärda efter den långa härliga dagen, så vid halv ett gick vi och la oss. Självklart så hade vi tjejer en mygga i tältet som surrade oroväckande nära oss x antal gånger. Dessutom så flög det måsar ovanför oss väldigt länge, varpå vi hörde Nicklas säga "dampmåsar" ett par gånger, vilket resulterade i några skrattattacker... xD Sedan var det en som hoppade runt vårt tält, skrek och trakasserade oss också! DAMPMÅS säger jag bara.

Morgonen efter försökte vi göra vår frukost, varma mackor, med hjälp av ett mackjärn och grillen. Det misslyckades. Vi fick bara till en riktig macka som Josse fick äran att äta. Vi andra nöjde oss med rå franska xD Sedan låg vi och latade oss på filtarna en bra stund, vartefter vi packade ihop allt och tog ett sista dopp. Det var mycket kallare idag och det blåste dessutom när vi kom upp. Därefter bytte vi om, Maria ringde far sin och vi packade i lite grejer i lillbåten och skjussade ut den. Maria, Julia och Johannes åkte den. Det tog ett bra tag, tre rejäla omgångar, innan Johannes fick den att starta. Den är trögstartad den lille~ När de försvunnit utom synhåll för mig, Josse och Nicklas så fick vi syn på Marias far som kom i full fart. Vi packade snabbt i grejerna och sen får vi, JÄDRAR ANAMMA!
Vi kom lätt ikapp de andra, åkte en stund bredvid och sen drog vi på till stugan. Det var jättekul när det kom vågar och vi flög :D 
M went very happy :D

Väl framme så väntade vi in de andra och sedan begav vi oss till parkeringen där våra päron väntade. Jag och far åkte till birsta för att köpa lite diverse grejer, vartefter vi åkte hem. Jag käkade i mig lite mat och sedan åkte jag direkt till stallet.
Red först Mary Lou. Vi red över ängarna vid vägen, upp förbi pensionärshemmet och travet, förbi dagiset och tillbaka ut på ängarna. På dit-vägen så travade vi bara över ängarna, men på hem-vägen så galopperade vi. Det var jättehärligt som alltid :) Och folk som körde på vägen bredvid stirrade lika mycket som vanligt xD Fast ioförsig... Mary är en ganska uppseendeväckande häst också, redan när hon står still.. xD
Därefter red jag Xet runt ridskolan. Red bara nedre eftersom det började regna ganska mycket. Det var jätteskönt med regn :D Han skötte sig riktigt bra, som han för det mesta gör ^_^
Släppte ut dem båda efteråt.

Pappa och jag åkte och köpte lite käk och åkte hem. Sedan åkte vi till birsta för att leta efter nått handtag, gräsfrön och en mobil som jag skulle vilja ha, tänkte kolla vad den kostade. Men det visade sig att den inte kommer ut förrns nästa vecka, så.. Kul -_-''
Sedan dess har jag bara suttit och kollat på Pistvakt och Sjukan, skrivit och kollat på diverse på tv. Nu ska jag göra nått annat.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0