"Lulia"

Ja, idag så började jag dagen med att jag klev upp 9.00, kunde ändå inte sova. Var i stallet till 10.00 och tog in Mary och Xet. Först red jag Xet runt ridskolan, red honom på bosalen. Det går rätt bra, förutom att han kan äta för mycket xD
Mary red jag förbi pensionärshemmet, kliniken osv. På hemvägen var hon jätteduktig! Vi galopperade över de små "ängarna" vid vägen, så satt jag och försökte jobba henne. Till en början satt jag och gjorde lite förhållningar med tyglarna, klämde på med skänklarna så hon ska jobba mer med bakbenen och sänka huvudet och samtidigt satt jag djupt i sadeln och lutade mig liiiite bakåt för att hon skulle sakta ner. Gick väl hyffsat. Men sedan släppte jag på tyglarna, använde bara skänklar och vikt; DÅ saktade hon ner!!! Hur bra som helst O_O <3 :D

När jag var klar i stallet så drog jag till birsta där jag träffade Julia. Vi drog först till Siba för att kolla efter eventuella enbensstativ, men vi hittade inga. Därefter gick vi och fikade för vi var hungriga båda två. Jag åt min älskade choklad-mousse-kaka :D Efter det så pallrade vi oss upp till Elgiganten, där jag hittade och köpte mitt enbensstativ. Efter att ha väntat väldigt länge så fick jag svar på min fråga om gängan; det är tydligen samma gänga på alla kameror och stativ och har varit sen 1977. Varför sa folk till mig att det fanns olika? xD Men nu vet jag iaf. ^_^
Efter detta gick vi omkring lite i Birsta City och kollade. Sen ringde mor å far och vi åkte hem med dem. Satt och kollade runt på internet ett tag medans Julia fick läsa Michael Jackson minnes-bilagan jag ÄNTLIGEN fått tag på :D Sedan började vi se på lite Kurosagi och då min lille systerson och satt med oss under hela Kurosagi. Han tittade lite då och då, frågade vad det var för färg på pennorna osv. Han lärde sig också säga "Lulia" :D <3 Han har börjat lära sig en massas ord nu ^_^ Jag jobbar på att lära honom säga hide, men det går inte så bra än xD

~ Kurosagi ~

Sedan åkte både lille systerson och Julia hem, så nu ska jag avsluta detta inlägg och gå å sova. Imorrn behöver jag dock bara gå upp 06.30 eftersom vi är på dagiset här nedanför ^_^ Jag tjänar in en halvtimme, YAY!!! Nu är det dessutom sista veckan jag jobbar, bara FEM dagar kvar!! :D :D :D Ska bli så skönt att få sova ut på mornarna igen ^_^
Men ärligt talat har det varit lite kul att jobba, träffa nya människor och faktiskt GÖRA något.
Dessutom har jag haft en anledning till att vistas och vara i lekparker.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: julie

Jag har blivit lite av ett Michael Jackson-freak xD Tur att du hade bilagan iaf, har läst halva nu och syrran har oxå fått chansen att läsa den X'D

Naww han var så söt . Kul att han kunde säga mitt namn iaf, borde ju inte vara så svårt om man tar bort J:et x)

2009-07-19 @ 22:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0