Andra jobbveckan avklarad

Ja, då var den andra jobbveckan avklarad. Det har gått så himla fort! Dessutom så har vi börjat prata mer och mer, så det blir roligare också ^_^
Det har varit lite mer händelserikt denna vecka också. I onsdags var det födelsedagskalas för syster-son. Jag hade då i en och en halv veckas tid krypit på knäna och har gjort illa min fot så det var inte så kul när jag var tvungen att krypa på golvet, sitta på knäna, jaga lillen... Men man får väl stå ut, var ju ändå hans födelsedag <3
Dagen efter, torsdag, så var vi och jobbade på ett dagis. Vi var precis klara, så Carro och jag gick runt för att hämta lite grejer. När vi kommer tillbaka till baksidan så står Oskar där med en tygväska.. Så förklarade han att tanten som tidigare varit där och fått slänga sitt ogräs i vår skottkärra hade kommit ut med fika åt oss! Förstår ni vilken lycka?! Och dessutom var det chokladrutor och kanel-sockerkaka typ <3 Tack snäll Tant :D
Sedan tog vi lunch en halvtimme tidigare än vad vi skulle eftersom vi jobbat klart. Var onödigt att inte göra det, annars hade vi fått flytta till nytt ställe där vi inte kunde värma maten... Därefter togs vi till en lekpark och det började åska och blixtra, så vi fick sätta oss i bilen. Fast det var ganska roligt, för först så satt jag och Oskar uppe på andra våningen i lekparken och filmade blixtrarna. Samtidigt så gömde vi oss, så från marken såg vi svinroliga ut (fick se bilder från Carro sen xD). Därefter fick vi sitta i bilen.

Härligt väder 8D



Idag så gjorde vi klart lekparken vi blev förflyttade till igår och fick sedan åka till dagiset som ligger två gator ifrån oss. Jag gjorde klart stenplattorna på nolltid, kände mig jätteduktig ^_^ I slutändan hade vi dock tråkigt, så vi körde en lek. Man säger en grupp eller sångartist och den bokstav som namnet slutar på ska nästa person börja på. Det roliga var att Oskar var jättedålig och fick bokstaven N hela tiden.. Och han kunde Niklas Strömstedt och Niklas Wahlgren totalt xD Jag hade typ Nakama Yukie, No Brain, No Doubt osv i huvudet hela tiden xD
Så trodde han att han skulle knäcka mig och gav mig bokstaven "Y". Hah. YOSHIKI HAYASHI!!!! skrek jag då xD Ägd *Nicklas-minen* xD
Sedan trodde han att jag inte skulle kunna ett till namn. Då skrek jag "YUKIHIRO TAKIGUCHI". Så han blev ägd igen ;D
Oskar bor ovanför mig, så han fick så lov att skjussa hem mig på pakethållaren också (han åker endå förbi mitt hus). När vi kom i korsningen nere vid huvudvägen genom området så kom det en motorcykel i full jävla fart. Det var tur att Oskar hann höra den, annars hade vi blivit överkörda >_<

I stallet så red jag först Mary. Skulle rida i ridhuset men fick fan inte upp dörren... Det var det segaste jävla lås jag någonsin har träffat på! Så jag fick till slut ge upp och vi red nedre istället och badade lite i ån dessutom. Det var väldigt mycket vatten där, gick till magen på Mary redan där man går ner... Brukar vanligtvis gå till kotorna på det stället.
Xet red jag också nedre på, orkade inge mer faktiskt. Men när vi kom till kalhygget vid stallet nedanför ridskolan så började Xet beté sig konstigt.
Han stannade upp och stirrade ut på kalhygget och hans hjärta började slå jättehårt - precis som den gången då vi mötte ett lodjur. "Jaha" tänkte jag, "vad ska vi få se idag då?". Jag fick parera lite, för Xet ville vända om och springa därifrån; SÅ läskigt var det. Men han stog still ganska länge ändå, och då fick jag syn på den; en ÄLG. Stor. Han räkna till minst 8 sånadär taggar eller vad det kallas... Sedan försvann den i buskagen. Men vi hörde och jag såg ryggen på en till älg och den gick neråt, så Xet började hoppa lite. Jag lugnade ner honom och gick lite längre ner mellan hästhagarna för där fanns två hästar som stått hos oss förra sommaren. Han flåsade sådär läskigt som hästar gör när de är rädda för något, det gillar jag inte. Men jag satt och pratade med honom och han lugnade sig delvis. Sedan drog vi hemöver, ville inte missa Pistvakt.

Så nu sitter jag här, lugn och belåten över att det äntligen är helg ^_^ Nu har jag bara fem dagar kvar att jobba, känns overkligt o____o'' Snart är jag rik :D Eller ja, rik och rik... Det är mycket pengar för mig iaf ^_^
Imorrn blir det till å smörja alla hästarnas saker i sällskap av Jossan. Senare på dagen så ska Julia komma hit och vi ska se på film~~ På söndag ska jag rida hästarna, åka med Julia till birsta och kolla in mitt stativ som jag funderar på att köpa och lite sådant ^_^

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0