The End of the Week

Ja, då var det än en gång söndag och här sitter jag och lyssnar på Nights with Alice Cooper. Den här dagen har jag hunnit med mycket känns det som...

Började med att gå upp klockan 09.00 ungefär. Gjorde mig iordning och allt och satte mig sedan med samhällen. Målade naglarna samtidigt, så det blev lite läsning då och då. Förstår det som står i texten, men tänkte jag skulle göra lite instuderingsfrågor åt mig själv imorrn. Jag orkade inte göra dem idag, det enda jag kunde tänka på var Jezebel. Jezebel Jezebel JEZEBEL. *_* Jag till och med tog fram böckerna och satt och letade efter scenerna med Jezebel <3 Jag tror jag är kär xD
I vilket fall så kom pappa och ville ha en lapp scannad, så jag fixade det och samtidigt tog jag å letade upp Mötley Crües "
Dr. Feelgood" och scannade några bilder på Jezebel.
Sen fortsatte jag med samhälle och lite kinesiska vartefter jag gick till vardagsrummet och såg på tv. Då blev jag hungrig och åt upp en tårtbit. Var chokladöverdrag med pärongrädde. Chokladen var god men inte grädden >_< Sedan tog jag och åkte till stallet.

Gjorde iordning hökassar, varpå jag såg att Linn och Jossan var där. Jossan lekte djävul xD Fixade kassarna och la in två kärror spån åt Xet. Sedan kom jag på att jag glömt hönätet, så gjorde det. Gick därefter ner med lunchkassen till höboden och stog och gav förslag till Linn om stallplats. Xet hade lite lunch kvar, så jag försökte dra ut på tiden. Såg att Belfast hade haft sönder undertråden, så jag gick för att se vart den gått av. Visade sig att det bara var fjädern som lossnat. Gick och drog ur sladden till elen och gick tillbaka och fixade det. På med strömmen och Belfast var i tryggt förvar igen ^^,
Sedan tog jag med Xets hö och tog in honom. Den lymmeln! Brukar bara gå ut med honom, lägga grimskaftet över nacken och låta bli att vända runt honom helt pga hovarna osv. De får svårt att göra snäva svängar nämligen... Förut har han bara stått stilla tills jag satt tillbaka tråden igen och tagit grimskaftet. Nu hann jag bara sätta fast tråden, så börja han gå iväg. Sen när jag gick fortare, så ökade han också! Men jag fick tag i honom. Lymmel xD
Borstade osv när vi kom in. Fixade morgonmaten till imorrn och ringde Ingela för att fråga om jag skulle ge honom medicinen. Det skulle + att hon skulle komma ut och longera Mary Lou. Alltså, jag skulle longera Mary xD

Fick longera Mary. Hon hostade lite grann och det hördes att hon skulle behöva hosta ut ordentligt. Men det var bara vanlig hosta dock. Fick lära mig hur Mary funka när man longera, det är ju alltid olika ^^' Det var en upplevelse som alltid med Mary. Hon var nonchalant nu, men lyssnade ändå bra på kommando. Hon brallade ingenting faktiskt ^^
Eller ja, inte förrns när vi skulle gå upp... xD Haha, Mary är det liv i xD

Fick veta från Leif också att det varit liv i Xet härom dagen också ^^, Leif hade hållt på att leda ut Xet till hagen, då hade han stannat och stått å tittat. Sedan helt plötslight hade han tjutit; "IIIH!" och rest sig lite grann :D Så himla glad, han har faktiskt blivit bättre ^^, Har inte vågat säga och tänka det förut, är så jävla rädd att börja hoppas ifall det skulle bli sämre... Men han har blivit bättre, det har han. =D

Kom hem, åt äcklig porterstek. Satte mig och skulle plugga engelska eftersom vi har glosor till imorrn. Hade missat att vi har engelska på måndagar på nya schemat... Heh ^^'' Men så kom pappa till undsättning och fråga ifall vi skulle åka ut och köra. YAY ^^

Vi åkte ut på en av planerna här borta. Var länge sen jag körde... Men det var kul ^^, Dock fanns det EN ENDA liten snöhög, knappt en decimeter hög på hela den stora planen... Naturligtvis så prickade jag den nästan HELA tiden! XD Pappa hade jävligt roligt åt mig xD
Sedan gjorde jag något riktigt jävla pinsamt xD Skulle stanna, lägga i backen och backa. Så, jag stannade, la i backen och börja släppa på kopplingen. Så kom det ett gammalt par lite längre bort och gick mot min riktning. Så blev jag distraherad när jag råka gasa för mycket, släppte kopplingen för fort, fick gubbstopp och skulle ta tag i ratten med högerhanden varpå jag kom åt en spak och vips; vindrutetorkarna började åka fram och tillbaka i en jävla fart! XD
"Jaha, då var amatören framme då" sa pappa. Vistigt x''D
Vårt nästa misstag. Pappa sa att jag skulle testa tvärnita. Ja, så jag åkte ett varv, planen lutar lite neråt så jag skulle lägga i tvåan i "backen" och sedan nästa varv koppla ur och tvärnita. Ja, så jag åkte, la i tvåan och på nästa varv så skulle jag ju då tvärnita. Bara det att jag kom på en smart sak..
"Pappa..."
"Ja?"
"Jag har glömt bältet."
*Tystnad*
"Jag också... Stanna normalt först, så fixar vi bälten och kör tvärnit."
*Jag stirrar*
"Ska du ha bälte?"
"Det är nog bäst om du ska tvärnita."

Tja, far å jag har lika bra korttids minnen som guldfiskar 8D *ASG*

Jaja, nu ska jag gå och göra mig iordning för att gå å lägga mig och drömma om Jezebel <3 ^^

Mötley Crüe - Dr. Feelgood


Ha de!

Kommentarer
Postat av: Maja

MEN GUUUUUUUUUUUU, skriv nångång >:0

2009-01-22 @ 17:00:43
URL: http://heenim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0