Sorgliga låtar?

Varför kommer det alltid sorgliga låtar på radion precis när jag ska skriva blogginlägg? Idag är det en gammal rock-ballad vid namn "Every Rose has it's thorn", en gammal låt som jag lyssnade på massor förr. 

För övrigt så vet jag inte vad jag ska göra snart. Det här lovet har varit kul när det kommer till kompisar, men resten har bara varit skit. Har inte sovit ordentligt på hela lovet, har mått allmänt dåligt över huvutaget och allt... Har inte kunnat vila ut mig alls.
Är så himla trött nu och klockan är inte ens sju... Har haft huvudvärk varenda dag sen lördag förr-förra veckan och idag märkte jag att jag var ganska uttorkad. Var så himla törstig och jag testade att "dra" i skinnet på fingrarna; det stannade där. Rörde inte på fingrarna på en bra stund, det sjönk inte tillbaka av sig självt.. Heh, kul. Verkligen.
Bara så alla vet; nej, jag mår inte särskilt bra just nu. Så det skulle vara snällt om alla kunde låta bli att bråka med mig (göra mig irriterad eller förbannad ingår under den kategorin), fråga mig om jag kan göra/fixa saker, fråga hur jag mår (för det lär jag se som måttligt irriterande framöver), säga att jag ser blek ut (jag vet) och inte skicka sms mitt i natten eller tidigt på morgonen (jag har svårt nog att sova ändå).

Det är vid sådana här tillfällen som kristna uppsöker kyrkor för att be. Vi svenskar är ju kristna från början, protestanter. Visst jag tror inte på Gud; inte den BIBLISKE Gud.
Jag tror på Gackt. Gackt är min Gud och Jihaku är min bibel. Så, vid sådana här tilfällen uppsöker jag mitt internet och Gackts bok Jihaku för att finna råd. Varenda gång jag läser igenom vissa kapitel av Jihaku så kommer jag i slutändan alltid fram till något. Idag var det än en gång kapitlet "Kenka no Juuyousei/The Importance of Fights" som hjälpte mig.
"Basically, fighting was not a part of me. I didn't like to get hurt. The people I fought didn't understand fighting in order to feel alive. There were only people who saw themselves as stronger than me. That was the rule I made inside of me.
I only fought physically. When my intentions clashed with someone else, if it went in the way of the physical, we would have a fist fight.
However, the thing I was most afraid of was being cornered by someone in a debate. For example, bullying.
The scars from a violent fight will heal. But the scars on a heart that is in an emotional fight will continue to remain, in a large lump.
Because of this, I much prefer fist fights. No matter if you win or lose, both of you will have scars, and though you feel mortified if you lose, afterwards, the two of you can talk. You can say to each other, "I was wrong
." - Gackt
Översättning; Gerarld Tarrant.
Tror han skulle förstå min teori.. Att alla sår läker, men vissa blir fula ärr som finns kvar för evigt.
***


Följde med Malin ut till birsta idag. Gick bra, vi hittade allt vi skulle och vi hann med bussen tillbaka i tid. Mötte Tesse på bussen också, var kul ^^,

Kom till stallet senare. Fixade hökassar och allt möjligt vartefter jag tog in Xet. Pysslade på med honom som vanligt. Visade sig dock att Mary hade 40-graders feber... Ska eländet aldrig ta slut?! 

Ingela kom in och visade foton från när Xet var med i tidningen. Först då Leif fått agera Tomtefar och ridit Xet i full jul-mundering xD Sedan också ett foto från när Xet var med på tornerspel på Södra Berget.

Syns verkligen att det är han, full fart! ^^, Han har då varit med om allt, historierna om Exemplar tar aldrig slut =) <3!

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Therése

Alltid fart på Exet <3333 ;)

Hoppas du mår bättre snart då :(

2009-01-05 @ 23:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0