Sista lediga fredagen för den här gången.

Och den fredagen spenderades i stallet och hemma.

Hade både Xet och Mary Lou idag, så jag började med att fixa hökassar och hönät. Tog in Mary och gjorde iordning varpå vi gick ner till paddocken. Kände mig peppad efter att ha läst några artiklar på en westernridnings sida. När vi kom ner var Jossan och Herkules där också + hennes mamma med deras två små hundar. Skrittade omkring ett tag och värmde upp lite grann.
Efter en stund kom de med den nya hästen. De ledde ner den till en av hagarna och Mary blev genast jätte-nyfiken. Hon blev dessutom väldigt uppspelt när det kom ytterligare fyra människor gående. Därefter började hundarna skälla och Jossan höll på att trava omkring på Herkules. Det blev lite mycket för henne; hon blev så uppspelt att hon inte visste vart hon skulle ta vägen; så vad gör man då? Jo, man stannar vartannat travsteg och studsar upp och ner, halv-stegrar och bockar smått. Japp. Jossan frågade ifall hon hade stått mycket och om hon gick på havre. Svar;
- Hon har stått en dag och får inge havre, bara korn och hösilage.
Hehe, energi har lillgumman allt ^^,
Efter att ha ridit henne tog jag in Exemplar. Han går lite bättre nu, fortare för den delen. Dessutom är han piggare psykiskt och mycket envis. Som tidigare, när han vann hö-näts-kampen. En mer detaljerad historia;
Jag skulle fylla på hans hönät medans han var i boxen. Jag fick finta honom åt både höger och vänster och ovanifrån. Till slut bestämde han sig för att lägga sitt huvud OVANPÅ mitt och vila det där. Jag kan säga att ett häst-huvve väger JÄVLIGT MYCKET!!!!!! Fick ännu värre huvudvärk än vad jag haft de senaste dagarna och fick slå till honom på ganaschen för att han skulle sluta. Jag använde både händerna för att kunna knyta upp knutarna till hönätet fortare efter det, och var gör den lymmeln då? JO; han fintar och dyker ner med mulen ovanifrån och får sig en rejäl tugga hö som han sliter loss och drar över mitt huvud. Min mössa blev väldigt hö-ig och fin. Japp.
Det hela var dock ganska komiskt och faktiskt positivt, även om mitt huvud nekar. xD

Sedan åkte jag hem och åt vartefter Josefin, Tesse och Maja kom. Vi satt först i mitt rum. Jag var i full fart med att prata med Cher (it-kompis från Singapore) om nagellack, skolor och samhällen. Jag är tydligen inte den enda som är sämst på att fixa nagellack xD Men när Maja och Tesse började prata om "We got married" paren så räddade jag Josse genom att avsluta mitt samtal med Cher och dra in till vardagsrummet.
Vi fixade godis, chips osv och såg på "Are you smarter than a 5th grader" lite emellanåt. Vi pratade ganska mycket och körde nån lek Maja kom upp med.. Man börjar på bokstaven A och då ska man säga någons namn och den ska man då gifta sig med. Sagt och gjort xD Var faktiskt ganska kul, jag fick en hel del bra människor xD De jag kommer ihåg;
An Tony
Bae Yongjoon
Carlisle Cullen (MWAHAHA!)
Daesung
E?
F?
Gackt
Hyunjoong
I...
Jang Woohyuk
Kim Jungmo
Lee Minwoo
Miura Haruma
Nakamaru Yuichi
Oguri Shun
P...
Q Vi hoppade över den xD
Robert Pattinson
Sakurai Sho
Tanaka Koki
U?
V?
Wang Leehom
X...
Yukihiro (Takiguchi)
Z...


Därefter såg vi på singalong lite grann medans vi tittade i skolkatalogen och Tesse läste lite Shaman King. Därefter gjorde Maja ett fia-med-knuff bräde (papper) och vi spelade en omgång. Tesse hann dock inte spela klart eftersom hon skulle hem. Vi andra spelade klart. Josse vann för en gångs skull, jag kom två och slog Maja på slutspurten XD YAY! Var svinkul ^^ Därefter såg vi på tv ett tag till vartefter de två också drog hem.

Maja var dock kvar lite längre än Josse och blev därmed sist kvar. Vi började prata om några personer och vi kom in på hur lite jag litar på personer.. xD Tål inte när folk går bakom ryggen på en, ljuger eller undanhåller information. Tål det inte.

För övrigt så lyssnade jag nyss på "Bokura no Machi de" av KAT-TUN. Älskar den låten, texten är jättefin!!; 

"I wonder if someday we'll be able to get closer to our dreams
But it looks like that's still a long ways ahead
Somehow we're in too much of a hurry
And even forget what's important

I want to believe in us now
I want to believe in myself now
I don't think anyone will approve of us
I don't think anyone will try to understand us
"

Översatt av Megchan.


Ha de!

Kommentarer
Postat av: sofia söderberg

tjao!

läste om din blogg på s.s :D

fin design..:D jag vill också kunna göra sådana, men jag har fortfarande inte kommit fram till hur man görxD

hade bra oh Gott Nytt ;D

Mvh Sofia!

2009-01-03 @ 03:30:06
URL: http://sofiasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0