Yi tian

Ja, då var skolan igång igen då. Tyskan var som vanligt; CarlMagnus hade sina kommentarer och så... Ingen läxa turligt nog, men däremot hade vi läxförhör; vilket jag inte visste om...
På historian testade vår käre Mattias än en gång en ny metod... Vi skulle rita industriella revolutionen. 5 punkter som vi skulle rita hur det gått till. Han är lite annorlunda...
Engelska. Hata. Vår lärare är så enormt störande... Joss (inte Josse, en annan i klassen) tyckte precis som mig; vi har inte lärt oss nånting. Förutom saffron rolls och mulled wine. Två nya ord, det är allt... Fullkomligt hopplöst att ens gå på lektionerna.
Samhällen fick vi ha självstudie på eftersom vi har stor-prov imorgon. Nationalekonomi. Usch.

När jag kom hem var syrran och systerson här, så vi var ute och jag drog lillen på madrassen och fotade. Han hade så kul så och började stor-ula när vi skulle gå in. Men han var helslut också...

Sedan har jag suttit här och pluggat samhälle. Är svintrött nu, tror jag kan alla ord osv. Ska läsa igenom boken lite snabbt, sen ska pappa få förhöra mig och sedan skummar jag igenom texten lite till innan ja går å lägger mig. Vill göra bättre ifrån mig på det här provet än förra... Gick inte så bra då.

Igår red jag Mary Lou och pysslade med Xet. Han hade blivit bättre igen och jag tror all snö som fallit spelar in en del. Tror det kommit typ 3dm eller nått, har snöat oavbrutet i snart tre dagar... Nu när jag tänker på det så har det precis slutat snöa. Xet gillar snö, även när han inte är sjuk ;)
Mary var snäll också. Inga caprioléer alls igår faktiskt, men jag tror det beror på att hon var trött efter dagen innan. Vi tog det ganska lugnt, skrittade mest på övre och nedre, men travade även på några raksträckor och galopperade på raksträckan förbi nya paddocken, gräsbanan och framridningsbanan. Lugnt och fint, var jättehärligt i djupsnön ^^,
Ska dit imorrn igen, ska både pyssla med Xet och rida Mary då. Längtar faktiskt, jag fullkomligt älskar att vara ute i snön när det är så lagomt varmt som några minus grader ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0