Dryg men mysig dag. ^^

Idag var det bara allmänt drygt. Vaknade upp vid 08.00 ungefär. Orkade inte gå upp, så jag låg och lyssnade på musik och såg lite grann på Koizora och Code Blue, episod 3. Koizora var ganska bra, såg inte ens halva för jag såg ingenting men xD Jag lyssnade på musik och radio ett tag vartefter jag kollade lite på Code Blue. Gick upp ungefär 10.20.
Drygade på och satt sedan och ritade mina chibis till svenskan. De äger xD

Sedan kollade jag lite till på Code Blue och därefter drog jag till stallet. Hade dock sagt till mor å far att jag behövde vara där 15.00. När kommer de? Jo, 15.20. Bra, verkligen. Jag skulle ta in både Xet och Mary idag. Jag hade tänkt att jag skulle ta in Xet först, pyssla om honom och sedan ta in Mary, ifall hon skulle smitta. Visserligen ska hon inte smitta något nu, men man kan aldrig vara säker. Dessutom hade Ingela sagt att jag ska ta in dem innan 16.00, för då skulle de andra fodras osv. Vi brukar ta in de två före och ge dem en tuss hö eftersom ingen av dem får äta havre/korn. Ja good luck att hinna allt det på 40 minuter när man dessutom ska göra hökassar och hönät... -_-''
Slutade med att jag fick ta in Xet och sedan Mary, varpå jag stog utomhus och andades ett bra tag. A2 virus, luftburet... -_-''
Efter ett LÅNGT tag gick jag tillbaka in och fixade klart med Xet. Sedan sopade jag undan lite spån vid ingången till hans box och hämtade en padd. Så satt jag där och pratade och tittade på Xet medans han åt. Han vände och sänkte huvudet för att titta på mig mellan tuggorna varpå han kunde flåsa till ibland xD Sedan kom även lillkatten, Skrollan. Satt och kliade henne ett tag, varpå jag började klia henne på magen. Då la hon sig pladask på rygg, med tassarna i vädret likt en hund xD Efter det så kurade hon ihop sig till en boll och somnade med huvudet på min arm. Hon vaknade lite då och då och la sig på något annat vis, fortfarande med huvudet på min arm dock. Så satt vi där alla 3 i 50 minuter... xD 
Det är vid sådana här tillfällen jag mår som bäst; när jag bara får sitta bland djuren och titta, inte behöva tänka och oroa sig över annat.  


Mina föräldrar måste för övrigt vara bland de sämsta när det gäller att läsa av andra människor. Jag är inte på prathumör alls idag, likt förbannat så fortsätter de fråga och fråga och fråga och fråga... "Hur är det med henne? Är hon kvar i stallet? Ja, men vem är det då?" Bla bla bla... Herregud, lämna mig ifred nån gång >_<

Nu ska jag träna lite tyska, mandarin och KANSKE rita klart sista bilden. Jag är dock ganska trött på att rita efter att ha ritat 16 chibi-bilder -_-''

Ha de!

Kommentarer
Postat av: josse

chibi-bilderna äger xD

2009-01-12 @ 17:54:05
URL: http://jorfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0