Långsam vecka

Herregud vad den här veckan går långsamt... Vill ha helg nån gång.

Var jättemysigt i helgen när det snöade. Tror det snöade åtminstone en halv meter...
I lördags var jag hos Julia. Maria, Tesse och Josse kom också. Vi spelade ett spel med "tvång". Jag fick i alla fall bästa tvången... Först skulle jag ha en svordom i varje mening jag sa.. Sedan fick jag att jag skulle prata som en präst. Ja, en svärande präst? xD
Sedan fick Julia ta en såndär rund sak med ett ord på som alla ska gissa på. Så efter några frågor kom jag fram till;
"Om det inte är en person, inte ett djur och inte en sak - då måste det va Gud."
OCH DET VAR DET OCKSÅ! X''''D!! Jag skulle bara skämta, också var det RÄTT! *ASG!!!!* Så fult! xD
För övrigt så har Julia en jättefin katt; James, en ragdoll! <3 Fast han avslöjade mig när vi körde kurra-gömma... Vem var det som kom på den idéen förresten? Var svinkul också xD

Var i söndags ute och red i detta snö oväder också. Var jättemysigt, red i djupsnön. Mary hade snö upp till magen och sedan plöjde vi igenom en massa snövallar osv. Var jättekul ^^
Igår, måndag red jag Xet också för första gången på ca 3 månader. Han var pigg och glad och väldigt hemkär när vi vände tillbaka. Men han går bra nu, haltar inte ^^

Fick tillbaka engelska prov idag. Var nöjd med det. Men så gjorde hon samma sak som vanligt... Läraren fick frågan hur man översätter "praise". Så satt hon å mumla osv, så några börja säga ord, bl a jag. Jag sa klart och tydligt "prisa" flera gånger. Lyssande hon?
Nej.
Hon tamefan tittade mig rakt i ögonen när jag sa det, men struntade i mig! Jag har sån lust å *BEEEEEEEP BEEP BEEP BEEP BEEP X 10000000000*
Men vi gjorde inte särskilt mycket på engelskan. Skrev instruktioner, fick reda på betyg på provet och Erika, Nicklas och Johannes läste upp sina instruktioner; Hur man planterar ett frö, grunderna i hur man spelar oboe och grunder i bågskytte. Fick testa hålla och spänna Johannes pilbåge, var djävulskt ^^, Och jag märker hur svag jag är i mina armar, för jag har ont i en av dem... Jag spände bara 2 gånger!  xD

Började prata med Puu och direkt så berätta hon om två nya låtar från Heejun. Den första påminde oss om något ungefär som Paramore och Evanescence, men ändå inte riktigt. Var dessutom live inspelning så det var svårt att höra... (Alltså har vi fått tag på en låt som förmodligen inte ens spelats in på skiva än ^^) Den andra var en cover på nån gammal koreansk låt, men den var också bra ^^

Nu ska jag gå upp. Förmodligen lägga mig och läsa Eclipse. Har snart läst 300 sidor, SNART... Älskar boken helt klart ^^, Dessutom har jag en massa böcker att läsa... One Piece 46 (woo, levande skelett med AFFRO!), Skulduggery Pleasant 2, The Dirt (Mötley Crüe bok) och vår bok som vi läser på engelskan... Inte särskilt rolig längre faktiskt. Var roligare i början. Speciellt när han träffade någon gammal borgmästare som spelade polo och sprang runt naken på däck med sin fru på morgonen. Geez.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Springen

Fy va fuskigt! Jag vill ju ha en ragdoll, men katt lär jag inte kunna ha...



Jag har en nyhet förrästen, fick pappa att han skulle skicka upp popcorn och chips så filmkväll vettu ;) Får väl ta'et på ditt lov antar jag

2009-02-11 @ 10:56:03
URL: http://pirajamaja.blogg.se/
Postat av: julie

Hahaha, ja det var en rolig kväll. "- den här är så klockren asså asg" "-GÖRAN PERSSON!"hahah, även att det var den hahahaXD Det var faktiskt Marre som kom på idén, heheh, svinkulxP. Ja, han är en riktig liten gulleplutt<3:D Asså jag hatar lena, hon är nästan värre än mattias, tror tamejfan att hon är värre. Ahhh, hatar människan!!

2009-02-11 @ 18:06:43
Postat av: Maja

Det tar ju sin tid att uppdatera >_<'''

2009-02-17 @ 20:08:08
URL: http://heenim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0