6 ggr på 2 år.

Ja, då har min dator för 6te gången kraschat, på 2 år. Vi tror det är hårddisken den här gången. Vår käre datornisse är dock i Filippinerna och kommer inte hem förrns näst-nästa vecka. Hurray.

Gick upp 09.10 imorse. Gjorde mig iordning och satte mig med engelska, tyska och kinesiska läxor, 09.52. Kollade igenom engelska glosor, text och grammatik. Tog och läste igenom kinesiska texten och de 6 tecken vi skulle kunna till nu på tisdag. Tianqi, zenmeyang, gau(?), feng, xia wu och keneng. Väder, hur, blåser, vind, regn och kanske. 23dje kapitlet; vi har kommit långt ^^, Dessutom är det bara två veckor kvar, sen har vi prov igen på hela stora kapitlet. Måste börja kolla igenom alla gamla tecken vi har haft hitills också, behöver påminna mig själv... Hur var det man sa maskulint "snygg" igen?
Hm hm... Mycket använtbart ord, måste leta reda på det...
Tyskan, skulle skriva en liten grej om en film man sett. Vad heter den, vilken genre, vad handlar filmen om och vad tyckte du. CM sa att man behövde typ bara skriva ett kort svar på varje fråga xD Dessutom skulle vi skriva en konversation om biobesök, så Josse och jag gjorde det över msn x)

Vid 12.30 åkte jag till stallet. Gjorde kassar och stod sedan och pratade med Jossan och Linn. Vi hade våra diskussioner, men jag tar nog inte upp vad de handlade om; folk kan bli upprörda. Speciellt vi tre är ganska frispråkiga i stallet. x) Linn sa också att hon kunde skaffa en kille åt mig. Hm. Tror inte det, ne? ^^''''
Jossan skulle rida ut, så jag blev svans ett tag medans hon fixade sitt. Sen kom medryttaren till nya hästen. Lite yngre tjej, typ 3-4 år yngre än mig. Linn kom med en rasande fart till mig och Jossan som precis klivit ut ur foderkammaren och stängt dörren, öppnar den igen och drar in oss där med orden "NI måste hjälpa mig här..."
Så fick vi höra historian om hur Linn mötte den här medryttaren och hade blivit lagomt irriterad. Hon hatar småbarn. MER än mig. MYCKET MER.

I vilket fall så kom jag och Jossan iväg efter ett tag. Travade på nedre runt ridskolan, så kom vi till framridningen där det var en annan häst. Vi travade på som vanligt, det brukar alla göra där. Så ropar människan "kan ni sakta ner?"
Allvarligt talat, hur fjollig måste inte hästen vara om man inte ens kan trava förbi på ganska långt avstånd? Nu snackar vi ungefär 50 meter bort... Så vi missade en hel del travsträcka, varpå vi kunde trava vidare. Galopperade efter en stund och uppför backen. Mary höll takten jättebra och jobbade under sig jättemycket ^^, När vi kom upp mötte vi Anna och Lomu. Pratade med henne en stund varpå vi red vidare på övre. När vi kom ner till ridskolan igen visade det sig att det var tävlingar. HEJ Å HÅ, tänkte jag, nu blir det till att hälsa på måsarna där uppe i skyn.
Men fastän det var hur mycket bilar, människor och hästar som helst, så gjorde inte Mary nånting :D Hon hoppade till en gång när de öppnade en dörr ,det var allt. NICE :D

Orkar inte berätta om allt som var när vi kom tillbaka, men det blev lite fönstertittning på när nya medryttaren på nya hästen red osv. Herregud säger jag bara...

Ska nu återgå till tyska och engelska. Kinesiskan tränar jag mer på imorrn.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0