The Show Must Go On

Torsdag, lång dag.

Började med att komma till skolan vanlig tid och hade tyska prov. Det gick väl som det gick. Ska bli intressant denna gång å se resultaten...

Sedan hade vi 15 minuter matte. Sven slog rekord i att förklara ett tal på kort tid. Sedan kubbade de snikna SPSK:arna upp till Tonhallen. Jag, Josse, Julia, Nicklas och Johannes snikade förbi minst 25 personer på vägen upp och lyckades få plats på femte raden längst fram ^_^
Vi såg Queen - The Show must go on konserten. Jag tycker den var jättebra ^_^ De hade valt bra låtar, orkestern, bandet och kören var jättebra och Magnus Bäcklund som sjöng var också bra. Han var bättre än vad jag trott han skulle vara. Mindes inte riktigt hur pass bra han var, var länge sen man hörde något från honom.
Det speciellt roligt när de sjöng en ballad (minns inte vad den heter ._.) och Magnus satte sig ner på scenkanten och sjöng till de på första raden och flirtade med dem xD (han skämtade för de som inte fattar.)
"Bohemian Rhapsody" var så jävla maffig. Älskar övergången från när kören sjunger "will not let you go" och sedan började bandet spela jävlaranamma! Fy fan vad fränt det var *_*
På slutet sjöng de "The show must go on" och min stora favorit; "Don't stop me now"! VAR SÅ BRA *_* Julia fick stå ut med att jag sjöng med... Men jag kunde inte låta bli, den låten är så förbannat bra!

Efter konserten så åkte jag och Josse hem till mig. Vi hade 3 timmar lunch. Vi missade bussen precis när vi kom till Västermalm. Vi orkade inte kubba.
Även när vi skulle tillbaka till skolan missade vi bussen. Vi orkade inte kubba då heller.

Kinesiskan var bara för mycket... Vi skrattade och skrattade; alla var helt borta! xD
Johannes sa fel när man skulle läsa en tungvrickare, vi alla sa fel, men han mest och jag vette fan allt vi sa och skrattade åt... Ja just det, FENIX FÅGELN! X'''D
Zhang sa för övrigt tungvrickaren så jävla snabbt att det bara låt som "foff foff hhhhh" i mina öron.

Nu hade jag tänkt sätta mig och skriva klart min recension. Ska göra det och sen ska jag vila. Kanske läsa Lilla Sjöjungfrun och se filmen om jag hinner... xD

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Therése

Lilla sjöjungrun????? :S

Konserten va kunglig! Till och med jessica sjöng med i sista låten XD ^^

2009-04-02 @ 19:46:02
Postat av: julie

Åhh konserten var så bra, allt var bra utom bäcklund som jag aldrig har gillat>.< Vi är riktigt snikna i vår klass och mest ni kineser^^ xD

2009-04-02 @ 20:37:07
Postat av: maria

Synd man missade den :( Men kul att den va bra! :D

Hahah mkt kubbande i den texten ;)

2009-04-03 @ 16:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0