Brist på rubriker.

Ja, jag har brist på rubriker på mina inlägg.

Märkte just att det var jätte längesen jag skrev här.. Hehe~

Ja i onsdags hade vi vår lilla pjäs om mellankrigstiden på historian. Det var hur kul som helst ^_^  Faktiskt så varken glömde eller stammade jag när jag sa min replik :D Första gången någonsin typ x)
Resten av pjäsen blev också bra, speciellt vår slutsång; "Du vet vi kan det här så bra, bättre än ekonomerna. Mattias kan vi vänta oss, ett MVG?" 8D

Sedan firade Östen med Resten att det var lov genom att gå och käka på Kina restaurang och sedan gå på bio. Vi såg på Gran Torino med Clintan. Den var bra~ Clintan spelade jättebra typisk sur veteran-gubbe xD

I torsdags drog jag, Tesse, Maja och Josse till birsta. Vi gick omkring där hela dagen. Jag köpte en tröja, ett välbehövt svart linne och en mörkblå kofta + vitt nagellack. Nu har jag alla tre färger jag vill ha ^_^ Svart, vitt och blodrött~
Tycker ändå det var bäst när vi åkte upp på andra våningen och skulle sätta oss i fåtöljerna. De var grupperade 3 och 3 och vi var ju 4.. Så Maja och Tesse sprang först och satte sig. Sen började Josse, gå snabbare, så jag gick snabbare och sen börja vi både springa. Hon lyckades sätta sig först, MEN; jag hoppade och lyckades landa så jag satt bakom henne, med benen hängandes över armstödet. Måste sätt jävligt roligt ut. Folk stirrade iallafall. xD

Senare åkte jag, Tesse och Maja in till stan. Tesse och jag gick för att se "Fast and Furious 4". Så bra *_* Min käre Sung Kang var med i början!! <3! Och Vin Diesel körde charger igen *_*
Men det var så mycket action! Det hände hur mycket som helst, hela tiden! Så bra *_*

I fredags hade jag båda hästarna. Mary var hur lugn och fin som helst, red henne på långa tyglar i princip hela ridturen och hon gick i form nästan hela tiden :D Det gäller att vara konsekvent med saker å ting ^^
Xet var också lugn o fin ^_^ Vi red nedre och övre i lugn å ro. Han går inte sådär jättesnabbt numera när vi ändå bara skrittar. Han går mest med huvudet nere i backen och nosar på allt som kommer i hans väg. Dock försökte jag jobba honom och få honom att arbeta mycket med bakbenen även i skritten. Gick bra ^_^
Vi hade även familjemiddag här hemma. Pappa, mamma, jag, farmor, farfar, mormor, syrran, svåger och systerson var här. Jag kan säga att jag fick springa en del, ja...

I lördags gjorde jag i princip ingenting. Jag red Xet vilket gick lika bra som vanligt.

Igår söndag så var det jättefint väder. Jag red först Xet eftersom Jossan skulle komma vid 12 och vi skulle rida tsm. Red bara nedre med Xet dock, för det var tävlingar uppe på ridskolan och jag kände inte för att rida förbi där. Det var nationella ponny hopptävlingar, och jag hatar att rida förbi där när det är ponny-tävlingar. De stirrar så jävla mycket >_<
Sedan red jag ut på Mary med Jossan och Herkules. Vi tog den långa rundan runt Kvarsett och Hov. Först skrittade vi ganska mycket, men travade också. Ner i dalgången, galopperade uppför den lilla backen. Sedan travade vi en lång sträcka. Till slut var hästarna ganska trötta, så vi saktade av för att låta dem vila lite. När de pustat ut lite, var det inte så långt kvar så vi tog tillfället i akt och galopperade. Heh, det gick lite fort ^_^''
Herkules började spurta på, så då gjorde Mary likadant. Sen blev det som det alltid blir; Herkules springer snabbare, Mary ökar, Herkules ökar, Mary ökar ytterligare och sen går det JÄVLIGT fort. Jag är glad att jag höll in henne, för annars hade det nog gått FÖRJÄVLIGT fort. Jag tyckte det gick fort nog xD

Grejen är också det att Jossan trodde jag skulle sakta ner först, men jag trodde hon skulle sakta ner. Så hästarna hann komma långt innan jag insåg att det är jag som måste sakta ner xD Men det var kul att galoppera på lite och hästarna var ganska så nöjda sen. Vi gick även och hälsade på kalvarna när vi kom till kofarmen (som jag kallar det). Mary gick direkt fram till dem och två modiga små kalvar kom också fram och luktade. Var så sött ^_^ Marys små kompisar :)

På eftermiddagen åkte vi till farmor o farfar och åt middag och satt å pratade. Vi såg fem rådjur. Det kryllar av dem där... En gick direkt utanför fönstret. Naturligtvis kollade den upp, rakt på mig och jag råkade titta den i ögonen så den blev lite rädd och hoppade iväg... Well, shit happens.

Nu funderar jag på att endera åka till stallet och rida Xet eller skriva svenska analys.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0