Zhongwen

Ja, idag hade jag kinesiska första timmen. Läxförhöret gick ganska bra, glömde andra delen på gaoxing och hade råkat göra ett streck för kort och ett annat för långt. Men annars bra ^^ På torsdag har vi prov, jag vette fan hur det kommer gå... Jag VILL ha MVG på det... Men det är 85 tecken, varav jag blandar ihop typ 5-6 stycken... Zhao, qian, da, zhe, zhe li, na li... De ser likadana ut typ, förutom tre sista, de betyder bara nästan likadant (det här/det där).
Så idag har jag suttit 3-4 timmar och rå-pluggat ^^''
(Alla tecken vi ska kunna nedanför;)

Zhongwen


Satt och lyssnade på KAT-TUN, men bestämde mig för att jag ville ha riktigt gammal rock... Så tog jag och letade upp några AC/DC och Guns N' Roses album... Sen hitta ja två gamla rock ballads album som jag glömt bort och därmed upptäckte jag två gamla kära absoluta favorit-låtar; "All I Want" - Reef och "When I See You Smile" med Bad English. Gamla, plågade Reef och vackra upplyftande Bad English... <3!

Imorrn börjar jag inte förrns 12.05 för vi har hål på matten ^^ Sedan slutar jag 13.55 eftersom vi inte har nå samhälle :D YAY! Så imorrn får jag ungefär 4-5 timmar extra tid till att plugga ^^', Måste plugga till både kinesiskan och matten... Hm hm... Matte provet kommer gå åt helvete i alla fall. Det vet jag. Jag klarar inte av att ha matteprov EFTER ett lov, då är precis ALLT borta...

Kommentarer
Postat av: Therése

Håller med om matten! Och jag som inte ens kommer ihåg efter en HELG!

2008-11-04 @ 19:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0