Hemma igen.

Ja, då var jag hemma igen. Globen var kul ^^ Var dock inte så mycket western tema som jag väntat mig.
Men köpte i alla fall ett nytt träns till Xet, lite läder-smörj-saker och ett varsitt fleece-täcke till Xet och Mary. De passade ocskå ^^

Men när jag kom hem fick jag veta att Xet var halt. Det var i lördags när en person hade jour. Denne påstår att de hade tagit ut Mary och att grimskaftet helt plötsligt gått av, så hon hade sprungit lös och sedan in i boxen igen. Då om man går efter den teorin måste Xet, som troligen stått vid sin dörr och väntat på att få gå ut, ha blivit rädd och kastat sig runt och vrickat sig. Men historien stämmer inte, för kroken där Marys grimma brukar hemma var avsliten och låg på golvet och en av täckeshängarna som stitter hårt FASTBULTADE i STENväggen hade slitits loss från väggen. Marys grimskaft var också sönderslitet, det kan OMÖJLIGT ha bara "gått av" (är ett av de typerna som i princip går att bogsera bilar med...).
Det är tydligt att det slitits sönder, om man kollar på det. Tänkte först att de kanske var sabotage, att någon skurit i det, men det fanns inga sådana märken. Dessutom, om Mary bara rusat in igen, hur kunde då sadelhängaren lossna helt från väggen? Det är omöjligt att den ska rubbas av en enbart springande häst. Har en del teorier om detta, men orkar inte skriva ner dem.
Lär väl inte få veta vad som verkligen hänt egentligen heller. Kul. Verkligen.

Igår måndag... Tyskan var som vanligt. Är alltid kul när vi ska läsa glosor och meningar, det är ALDRIG någon som sjunger samtidigt som någon annan... Då är vi dessutom cirka 20 personer. Föreställ er.
Historia, engelska, svenska... På svenskan kom vi som vanligt av oss och in på julkalendrar istället. Så vi ägnade 40-50 minuter av 120 till att kolla upp gamla julkalendrar. Blev påmind om en massa gamla och bland annat Ture Sventon! Min gamla favorit ^^ Hittade just de avsnittet när han var i Arabiska öknen också, vilket var mitt favorit avsnitt ^^,

Idag hade vi först kinesiska. Fick förklara för vår utbytesstudent Zhang vad Lucia var ^^, De firar nyår i Kina, men inte jul. Johannes hade tydligen en egen version om Lucia, nämligen att hon gick runt i katakomber och i slutändan hade någon kärlekshistoria och fick ögonen utslitna. Jag fick rätta till historien och ta bort lite katakomber xD
Ska ha kinesiska prov nästa torsdag. Måste jobba hårt, vill få bra på det ^^, Hade utvecklingssamtal idag och fick veta att vår lärare i kinesiska hade varit alldeles till sig efter vårt senaste prov bara för att jag klarade översättningsmeningarna xD Hon tyckte tydligen att det var jättebra att jag kommit på en uteslutningsmetod osv ^^,

Samhälle, engelska (urrk) och matte. På samhällen var det ganska komiskt... Blev lite fel om man säger så xD
Ardi märkte att vår käre lärare Mattias hade hittat sin döskalle mugg igen, som varit försvunnen. Så hon utbrast "Så du har hittat din mugg Mattias?" Hans svar var lite... well...;
"Ja. Det var en annan lärare som hade tagit den. Men hon är sjuksriven nu."
X'''D!!!

Efter matten skulle vi gå nerför trappen, varpå jag gjordes "dagens".
Kom ner för en trapp och sedan blir det plant golv, därefter trapp igen. När jag svängde runt och börja gå nerför trappan tittade jag upp på Johannes och frågade ifall han också var trött eftersom han såg ut så.. Då fastnade jag med högra hälen på ett av trappstegen, snubblade, ramlade nästan utför trappen men lyckades hoppa till. MEN;
Min mattebok och stora 400 kronors miniräknare FLÖG utför stentrappen... Boken föll pladask på sista trappsteget och sedan på golvet. MINIRÄKNAREN däremot, den flög, studsade nerför trappstegen och ända in i dörren på andra sidan korridoren...
Allvarligt talat, det var faktiskt ganska roligt... Började asgarva när jag kollat att miniräknaren fortfarande funkade X'''D!!!

Efter allt skulle vi kineser (jag, Josse, Nicklas och Johannes) + Maria gå upp till bion och köpa biljetter till Luciavakan. När vi kom upp dit kom vi dock på att bion inte öppnar förrns 16.45. Vi kom också på att man borde kunna reservera. Så, utan Maria som skulle träffa en kompis, så gick vi tillbaka till skolan och bänkade oss i datasalen. Vi beställde 8 biljetter, blev totalt 1770:- O___O

Hade sedan utvecklingssamtal. Typ bara positivt. Min mentor påpekade att jag hade mycket tydligt kroppsspråk, att jag gjorde mycket miner och att hon läste mig ganska mycket, för hon var likadan xD
Gick ganska bra i övrigt. ^^

Nu har jag tränat på tyska, kinesiska och lite engelska. Kan tyskan och engelskan, kinesiskan ska jag träna mer på imorrn. För övrigt så ska jag väl dra mig till dusch och tv snart. Tror det är sista avsnittet av House ikväll >:[
Lyssnar för övrigt på Nell - Peter Pan Died.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Therése

Vänta... vare SISTA avsnittet av House???!!! :O

2008-12-03 @ 20:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0