Go´ Jul då! ^^;

Ja, då vare jul igen. Minns förra året. Tro jag. Okej erkänner, det gör jag inte.

Men idag... Jag vaknade 08.30 (sent!! O_O) och gick upp ungefär 09.00. Ville dock delvis somna om för jag drömde något om Oguri Shun (av alla människor) och man vaknar inte gärna från en sån dröm, ne? xD Men gick upp och gjorde mig iordning iaf. för att sedan dra iväg till stallet.

Där gjorde jag först hökassar och Xets hönät, vilket om man räknar blir 16kg hö... Tog sedan in Mary, gjorde iordning och gick ut. Fick tillåtelse av Ingela igår att börja rida ut på Mary nu, så... SJÄLVKLART!! =D Har inte fått göra det förut för man vet aldrig hur Mary är ute, hon kan flyga i luften precis när som helst och bocka xD Xets bockningar är ganska små och lätta att få honom att sluta med. Mary.... Tja, jag minns när vi var på en tävling och jag skulle hålla i henne medans Ingela skulle tävla Xet. Det var 4 startande i den klassen. De hade knappt hunnit gå banan med domaren innan en annan tjej fick gå och hämta Leif åt mig, för Mary for i luften såfort hon såg någon eller något; min arm kan jag säga var ganska ur led sen ^^'' (inte bokstavligen talat, men mentalt kändes det så... xD)
Men hon har växt på sig sen dess. Gick jättelugnt och fint ^^, När vi var på väg till vägen slängde hon till med huvudet en gång. Vi travade över åkrarna, travade en bit på nedre vartefter vi galopperade på sandsträckan. Galopperade till framridnings banan vartefter vi saktade av och svängde in i dungen. Gick igenom där och sedan hemåt. Vi galopperade på sandsträckan, HEMÅT. Jag behövde inte ens ta i tyglarna; hon drog INGENTING! Xet brukar vara som jädra oxe där och försöka råkuta som en jävla snortokig idiot! I alla fall när han är pigg xD (brukar vara lugnare dock, jag överdriver nu. Jag vet, men det är roligare.)
Vi till och med travade över åkrarna på hemvägen; hon gjorde inte en tillstymmelse till att försöka öka ens. Xet brukar bocka där xD :D Så, det var en lugn och riktigt lyckad första uteritt på Mary Lou ^^;
Efter att jag pysslat om henne en stund och släppt ut henne tog jag in Xet och pysslade om honom. Han stog och brottades med hönätet så pass att han kastade hö omkring sig. Hamnade massa i vattenhinken bland annat... Men han verkar i alla fall glad över att få vara utomhus. Men jag tror hältan har stanjerat sig, den verkar inte ha blivit varken bättre eller sämre. Dock vägrar min kräsne lille kuse att äta sin medicin. Vi har testat med både vetekli, betfor och melass. INGET FUNKAR! Vet inte vad vi ska göra med honom... Han har nu bara ätit hö 3 dagar i rad; ingenting annat... Måste försöka tänka ut nå mer han kan tänkas gilla att äta. <3 Får ju inte ge honom nå godis eller så heller, då kan han bli mycket värre.. Får väl se på måndag också... Då kommer domen.

Efter stallet åkte jag hem och duscha. Pappa och jag utförde våra uppgifter;
1. Ta fram och fixa förlängningsskivan till köksbordet.
2. Klipp till duken.
3. Diska finglasen.
4. Duka.
5. Tänd marschallerna. (Det ska jag dock göra om en kvart).
Mormor kom förbi också. Vet inte vad jag ska säga om det. Alltid kul att mormor kommer iaf ^^,

Nu sitter jag och väntar på att få äta. Åt frukost typ 09.15 imorse och har inte ätit sen dess. Hm, undra varför jag alltid går ner på lov.... ^^'''' Har i alla fall fått en "morgon-julklapp". Skulduggery Pleasant; En lek med elden :D TVÅAN!!! YAY!!!

Har för övrigt varit sniken och gick upp inatt för att skaka, klämma och känna på alla paket. Jag tror jag har listan ut de mesta. Cd-fodral, 3 manga böcker, Twilight böckerna, Skulduggery Pleasant. Jag tror jag fått örhänges-krokar också, lät så på ljudet men svårt att räkna ut genom formen på paketet... Sen står det en jättekartong där. Igår kväll när jag kollade trodde jag det var till Rasmus, men inatt upptäckte jag att det var till MIG! Endera så har pappa gjort en sån där luring igen, som när han la alla mina böcker (förra året) i en kartong + en massa spolarvätske flaskor i den... Det var JÄVLIGT svårt att klura ut vad det var!!!!!!!! Ni förstår säkert varifrån min snikenhet kommer....
Dock har jag en aning... Det kan vara en skanner... Har önskat mig det. Vet att de också vill ha en. Det enda jag inte vet om jag fått eller ej är en kameraväska... Det vill jag ha allra mest. Men jag vet inte... Farmor och Farfar har inte kommit än, alltså kan jag få den av dem... Eller Syrran, svåger och systerson... Man vet aldrig. Dessutom har jag fått ett stort paket av moster, dock tror jag det är kläder. Var mjukt ^^ Eller vänta... DET KAN VARA EN NY PYJAMAS =D Eller tofflor... Eller morgonrock!!!! =D Mwahahhahaha....
DET HÄR ÄR DET BÄSTA MED JULEN; ATT RÄKNA UT VAD DET ÄR FÖR JULKLAPPAR!!! XD

I vilket fall så ska jag gå ut och tända marschallerna nu. Sen ska jag läsa Skulduggery och spela Mario på nintendo8. Tack Jonas ^^,

Ha de bra och GO´ JUL!!!

Kommentarer
Postat av: Therése

Vill läsa om skelettdetektiven... God Jul ^^

2008-12-24 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0